در مورد فداکاری مادران در نقاط مختلف جهان موارد متعددی دیده و شنیده ایم در این میان شاید برخی گمان کنند که با توجه به تغییر ساختارهای زندگی بویژه در کشورهای غربی دیگر آن مهر و عاطفه میان مادر و فرزند برقرار نباشد اما به افرادی که این تفکر را دارند باید گفت هنوز هم مهر مادر به فرزند یکی از بالاترین و بارزترین نمونه های موجود در جهان است.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۷
مادران تاریخ ساز

به گزارش جام جم آنلاین ، حملات تروریستی جمعه شب پاریس با وجود همه زشتی های خود شامل موارد جالبی نیز بوده که از میان آنها می توان به مورد «خوش شانس ترین مرد اروپا» اشاره کرد.

اما این مورد تنها موضوع قابل توجه حملات پاریس نبوده چون روزنامه ایندپندنت در شماره روز چهارشنبه خود خبری را منتشر کرده که بیش از هر چیز مهر مادری را به تصویر می کشد.

در حملات جمعه شب پاریس تلخ ترین حوادث در سالن تئاتر باتاکلان جایی که تروریست ها بیش از یکصد نفر را به گروگان گرفته بودند و در نهایت دست کم 80 نفر در این محل به قتل رسیدند ثبت شد.

بر اساس گزارش ایندپندنت، یک کودک پنج ساله که به همراه مادر خود در زمان وقوع حملات تروریستی در سالن باتاکلان حضور داشته از این مهلکه هولناک جان سالم به در برده است.

ماجرای چگونه زنده ماندن این کودک پنج ساله شنیدنی است و حکایت از این قرار است که در هنگام وقوع حمله تروریستی و تیراندازی در سالن باتاکلان، مادر این کودک خود را سپر کرده و از اصابت گلوله به فرزندش جلوگیری کرده است.

نکته تلخ ماجرا آن است که این مادر فداکار در نتیجه اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

نام این مادر «السا دلپلاس» بوده که در هنگام وقوع حمله 35 سال داشته است البته این مادر و فرزند در زمان وقوع حمله تروریستی تنها نبودند و مادر بزرگ 61 ساله کودک نیز به همراه آنها به سالن تئاتر آمده بود تا کنسرت گروه موسیقی آمریکایی را از نزدیک ببیند.

گویا در این حادثه مادر بزرگ این کودک پنج ساله نیز قصد دفاع از وی را داشته اما این پیرزن 61 ساله نیز بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

به نوشته ایندپندنت، این کودک پنج ساله در حالیکه غرق در خون مادر و مادر بزرگش بوده در بیمارستان «وینسنس» پیدا شده است. بعد از آن اغلب روزنامه های فرانسوی مملو از پیام هایی شده که از سوی مردم فرانسه برای تقدیر از اقدام این مادر فداکار به چاپ رسیده اند.

جمعه 22 آبان مصادف با 13 نوامبر شهر پاریس صحنه وقوع شش حمله تروریستی بود که در نتیجه آن 129 نفر کشته و بیش از 300 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پس از این حادثه فرانسه شاهد برقراری تدابیر شدید امنیتی و اعلام وضعیت فوق العاده بود و از روز دوشنبه نیز عملیات جستجوی خانه به خانه برای یافتن افراد مرتبط با این حملات آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها