رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتیجه اعطای وام خودرو برای تهران، آلودگی و ترافیک بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۲
نتیجه اعطای وام خودرو آلودگی و ترافیک بیشتر است

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی چمران در گفتگو با مهر درباره انتقادها از وام اعطایی خرید خودرو در صحن علنی شورای شهر، اظهارداشت: اصولاً وام دادن می‌تواند تحرک ایجاد کند؛ به ویژه در زمینه‌های اقتصادی اما اگر این کار با هوشمندی صورت گیرد، قطعاً تحرکی که ایجاد می‌کند، جدی‌تر و موثرتر خواهد بود.

وی گفت: این وام قطعاً می‌تواند برای خودروسازی تحرک ایجاد کند، اما نتیجه آن چه خواهد بود؟ نتیجه این است که اتومبیل‌های بیشتری فروخته می‌شود، آلودگی هوا افزایش می‌یابد و ترافیک بیشتر می‌شود.

چمران اضافه کرد: صحبت ما این است که چرا چنین وام‌هایی برای گسترش حمل و نقل عمومی اعطا نمی‌شود؟ اعطای وام به گسترش وسایل نقلیه عمومی هم تحرک اقتصادی ایجاد می‌کند و هم زمینه‌ساز اشتغال می‌شود.

وی گفت: این مسئله در عین حال باعث می‌شود از نظر بهداشتی، کاهش آلودگی هوا و محیط‌ زیست نیز شرایط تهران بهبود پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما نمی‌گوییم این وام برای صنعت خودرو پرداخت نشود، اما می‌گوییم اعطای وام در شرایط فعلی باید اهم و فی‌الاهم شود.

وی ادامه داد: هر اعتباری که برای مترو و اتوبوس گذاشته شود، قطعاً محرک اقتصادی خواهد بود. این اعتبارات می‌تواند کارخانه‌ها را با حداکثر ظرفیت به راه بیندازد و کارگران را مشغول کار کند؛ ضمن اینکه مشکلات ترافیکی حل می‌شود، آلودگی پایین می‌آید و بیماری‌های ناشی از آن کاهش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در پاسخ به این سئوال که اعطای وام ازدواج به دلیل نبود بودجه متوقف است یا با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود اما وام خودرو بلافاصله مصوب و اجرایی شده است، گفت: قطعاً وام ازدواج برای گشایش و تسهیل ازدواج بسیار موثر است. انشاءالله وام ۱۰ میلیونی پیش‌بینی شده برای ازدواج هرچه زودتر اجرایی شود.

چمران در پایان گفت: به هر حال پرداخت این وام مربوط به بانک مرکزی است اما قطعاً باید اعطای وام بر اساس اولویت‌ها تنظیم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها