همسر سابق ابوبکر البغدادی فردا در دادگاه:

از طریق تلویزیون فهمیدم همسر سابقم سرکرده داعش است

همسر سابق ابوبکر البغدادی در ادامه محاکمه به اتهام ورود غیرقانونی به لبنان، فردا (چهارشنبه) برای بار دوم در دادگاه نظامی بیروت حاضر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۸
از طریق تلویزیون فهمیدم همسر سابقم  سرکرده داعش است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، «حنا جعجع» وکیل «سجی الدلیمی» همسر سابق خلیفۀ خودخواندۀ داعش، با بیان اینکه موکله اش فردی بانظم، روشنفکر و مخالف با افراط گرایی است، این سوال را مطرح کرد که ادامه بازداشت موکلش چه فایده ای دارد.

به نوشته رأی الیوم، وکیل بیوه البغدادی که دیروز در زندان بعبدا به ملاقات موکّله اش رفته بود، افزود برخلاف آنچه گمان می رود، الدلیمی شکار ارزشمندی نیست.

سجی الدلیمی که به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، 19 نوامبر در ایست اطلاعات ارتش در شمال لبنان بازداشت شده بود، با هویت تقلبی سوری و با نام «باسم ملک عبدالله» به همراه کمال خلف همسر فلسطینی خود به طور غیرقانونی وارد لبنان شده بود.

بر اساس این گزارش، الدلیمی که از البغدادی دختری به نام هاجر دارد، خود نیز به یک خانواده تروریست در عراق منتسب است و پدر و برادرانش اعضای داعش و جبهه النصره هستند.

وی ابتدا با یک عراقی به نام فلاح اسماعیل الجاسم سرکرده جیش الراشدین در استان الانبار ازدواج کرد که در سال 2010 به هلاکت رسید و سپس با یک عراقی دیگر به نام هشام محمد البغدادی ازدواج کرد و پس از دو ماه از او هم طلاق گرفت.

وی گفته بود که از طریق تلویزیون و اخبار متوجه شده است که همسر سابق او البغدادی، همان سرکرده معروف شده است.

همسر فعلی او یک فلسطینی به نام کمال خلف است که با او به شکل غیرقانونی به لبنان رفته و فرزند چهارمش را از او باردار است.

مساله به همین جا ختم نمی شود و مبادله راهبه های معلولا در مارس 2014 ، پس از اینکه جبهه النصره شرط کرد که مسئولان سوری الدلیمی را در مارس 2014 در اقدامی به نشانه حسن نیت آزاد کنند، به تاخیر افتاد و همچنین اسم وی در لیست زندانیانی قرار گرفت که داعش و جبهه النصره آزادی آنان را در ازای آزادی نظامیان لبنانی خواستار هستند.

براساس این گزارش، الدلیمی به همراه فرزندانش در سلولی تنگ و نمناک که هوا و نور وارد آن نمی شود، زندانی هستند.

الدلیمی آمادگی خود را برای همکاری با دولت لبنان اعلام کرده و گفته است که حاضر است اطلاعات امنیتی را در ارتباط با قضیه ربوده شدن نظامیان لبنانی دراختیار مسئولان این کشور قرار دهد.

الدلیمی از مسئولان لبنانی قول گرفته بود که فرزندانش را تا زمان خارج شدن از زندان به یک مرکز رسیدگی به کودکان بسپارند، اما بنا به اعلام منابع قضایی لبنانی، مسائل امنیتی از یک سو و مخالفت موسسات سرپرستی با پذیرش این کودکان از سوی دیگر، باعث شده است که این کودکان تا این لحظه به همراه مادرش در زندان بمانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها