با انتشار ویدئویی جدید صورت گرفت؛

واکنش داعش به حملات جنگنده‌های فرانسوی

یک بار دیگر رسانه ها از لوده های اینترنتی رو دست خوردند و بسیاری از سایت های خبری و روزنامه های جهان عکسی را با عنوان « داعشی بمب گذار پاریس» منتشر کردند که باعث شده است نصف دنیا به صاحب آن، یعنی ویرنر جوبال بیچاره لعنت بفرستند و از او متنفر باشند در حالی که ویرنر ساکن کاناداست، فعال اجتماعی و نویسنده است و از همه مضحک تر این که مسلمان نیست.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۶
عکسش را فتوشاپی کردند، بمب گذار پاریس شد! +عکس ها

به گزارش جام جم آنلاین، ویرنر جوبال تا دیروز یعنی تا پیش از این عکسش به عنوان تصویر یکی از بمب گذارهای انتحاری داعش پیش از عملیات تروریستی پاریس، با کمربند انتحاری و کتاب مقدس قرآن منتشر شود ، یک زندگی عادی داشت و خیال می کرد شاید در سراسر عمرش ، شمار کسانی که از داخل حمام خانه اش خبر دارند یا سلفی خندانش را از خودش آنجا دیده اند حتی به ده نفر هم نرسد.

یک شیطنت اما ، زندگی جوبال را از این رو به آن رو کرد. فردی ناشناس سلفی جوبال را پیدا کرد و آن را با فتوشاپ تغییر داد و تصویر لپ تاپ توی دستش را پاک کرد و به جای آن یک قرآن گذاشت و ریشش را پررنگ تر کرد و با همان نرم افزار ، یک کمربند انفجاری هم روی لباس چهارخانه اش کشید.

عقربه ها چرخیدند و چرخیدند تا جوبال صبح یکشنبه وقتی روزنامه های جهان را در اینترنت مطالعه می کرد عکس خودش را روی صفحه اول یکی از روزنامه های پرفروش اسپانیا دید که ادعا کرده بود او یکی از بمب گذارهای انتحاری داعش است.

این شد که مرد بدشانس با مسئولان آن روزنامه تماس گرفت و غرید که چرا با آبروی انسان های دیگر بازی می کنند ؟ او یک فعال اجتماعی، پژوهشگر و نویسنده است؛ تا کنون پایش به پاریس نرسیده است و در کانادا زندگی می کند و از همه مهمتر این که سیک است یعنی مسلمان نیست و این را می شود از کلاه مخصوص سیک ها که توی عکس روی سرش گذاشته هم حدس زد.

جوبال نسخه اصلی عکسش را برای روزنامه خارجی فرستاد و آنها حرف هایش را باور کردند و در توئیتر از او عذرخواستند اما عکس فتوشاپی او، مثل ویروس یک بیماری شدیدا مسری به سرعت در همه جای جهان پخش شد و سایت های خبری آن را در گزارش های شان مورد استناد قرار دادند و به آبرو و اعتبار جوبار چوب حراج زدند.

این مرد بداقبال که حالا همه چیزش را باخته است احتمالا یک سوال از همه رسانه ها دارد : بیایید فرض کنیم هیچکس توجه نکرده است که چرا یک داعشی در آغاز حمله انتحاری به پاریس باید نیشش تا بناگوش باز باشد و چشم هایش خمار یا چرا روی دیوار خانه اش ، پریز برق مخصوص وسایل الکتریکی در آمریکای شمالی کار گذاشته شده است در حالی که او در شب عملیات تروریستی باید در اروپا باشد اما چه طور کسی نفهمیده است که هیچکس نمی تواند با قرآن، از خودش عکس بگیرد و به یک تبلت دوربین دار برای این کار نیاز دارد؟!

ماجرای مضحک جوبال ، البته مشابه هایی هم در ماه های اخیر داشته است برای مثال برخی رسانه ها در نخستین ساعات حادثه جمعه شب ، عکس هایی از راهپیمایی مردم در ماجرای کشتار پس از چاپ کاریکاتور توهین آمیز شارلی ابدو را به جای راهپیمایی مردم پس از حملات تروریستی جمعه شب منتشر کردند و برخی نیز عکس هایی از برج ایفل خاموش در پاریس به مخاطبان نشان دادند و نوشتند که به خاطر کشته شدگان این حادثه برج را خاموش کرده اند حال آن که چراغ های این برج شب ها به شکل خودکار، خاموش می شود.

به هر حال در اسلام ستیزی گروهی از تندروهای اروپایی شکی نیست و بعید به نظر نمی رسد که دست آنها در انتشار عکس جوبال در کار باشد؛ عکسی که باعث می شود مخاطب های ناآگاه از اصول دین ما، قضاوتی ناعادلانه داشته باشند و فساد و تبهکاری داعشی ها را پای همه مسلمان ها بگذارند و فریاد مان را برای دعوت به صلح و دوستی همه ملل در جهان نشنیده بگیرند اما مساله این است که چرا رسانه های داخل کشورمان، این عکس را منتشر کرده اند ؟!

تاسف بار این است که برخی از آنها حتی پس از آشکار شدن این موضوع، به اشتباه شان اعتراف نکرده اند و شماری از کاربران فضای مجازی نیز آن را در شبکه های اجتماعی پخش کرده اند.

در این میان فقط مساله ریختن آبروی انسانی دیگر مطرح نیست بلکه مهمتر این است که خیلی ها بر اساس اعتمادی که به رسانه ها دارند ، عکس ساختگی جوبال را باور کرده اند و شاید دیگر هیچ وقت تکذیب آن را نخوانند و به این ترتیب رسانه های ما در کشوری مسلمان و شیعه مذهب، ملعبه دست کسانی شده اند که سعی کرده اند قرآن را هر طور شده مستقیما به ماجرای حمام خون در پاریس متصل کنند و با انگیزه های اسلام ستیزانه ، کتاب مقدس مان را در ناخودآگاه مردم، با جنایت و وحشیگری پیوند بزنند.

مریم یوشی زاده – خبرنگار جام جم آنلاین

شرح عکس : در سمت راست عکس واقعی و سمت چپ عکس فتوشاپی را مشاهده می کنید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هموطن
-
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
۰
۰
اتفاقا همین الان میخواستم به جام جم خبر بدم كه خبری كه پخش كرده بود فتوشاپ بوده.....در هرصورت مهم تر از حاشیه متن است این فتوشاپ خیلی پرمعنی است و باتشكر از مطلبی كه منتشرشد ... اما چه بخواهیم چه نخواهیم عقیده كل جهان دارد به همین سمت میرود كه مسلمان یعنی ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها