در مهلت نقل و انتقالات تابستانی میلیون‌ها یورو پول صرف خرید بازیکنان جدید توسط باشگاه‌های مختلف شد و حالا که بین 11 تا 15 هفته از لیگ‌های مختلف معتبر اروپایی می‌گذرد، می‌توان به درستی ارزیابی کرد کدام یک از بازیکنان ستاره‌هایی که کلی پول صرف خرید آنها شد، ارزش این سرمایه‌گذاری را داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۴
ستاره‌ها در محک قیمت

در حالی که برخی‌ خریدهای تابستانی حتی در حد یک بازیکن درجه 2 هم نبودند، بقیه خریدها توانایی‌های خود را در تیم‌های جدیدشان هم نشان دادند و باعث شدند تا قهرمانان مهلت نقل و انتقالات تابستانی لقب بگیرند.

در ادامه با برترین‌ خریدهای تابستانی آشنا می‌شویم:

1ـ داگلاس کاستا ـ بایرن مونیخ

این برزیلی در ازای قراردادی 30 میلیون پوندی از شاختار دونتسک اوکراین راهی بایرن مونیخ شد و خیلی زود به ستاره‌ای شاخص تبدیل شد. رتبه اول بهترین خرید تابستانی متعلق به اوست. او بازی به بازی برای بایرنی‌ها بهتر می‌شود. گام‌های بلند از ویژگی‌های شاخص اوست. او تا امروز 9 پاس گل داده است. کاستا امیدوار است بتواند با بایرن مونیخ نخستین قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کند؛ هدفی که به احتمال بیش از 95 درصد به واقعیت تبدیل می‌شود.

2ـ آلن ـ ناپولی

این بازیکن 5/11 میلیون یورویی خیلی زود موفق شد خود را در میان ستاره‌های بزرگ اروپایی جای دهد، به گونه‌ای که اکنون بیشتر از بازیکنان گران‌قیمتی همچون دی بروین یا استرلینگ درخشیده و برای تیمش ثمربخش بوده است. او نیز برزیلی است تا نشان دهد سلطه ستاره‌های برزیلی بر فوتبال اروپا همچنان ادامه دارد و این نشان می‌دهد برزیلی‌ها هنوز در زمینه بازیکن‌سازی حرف اول را می‌زنند. آلن تا این هفته از سری آ ایتالیا برترین بازیکن بوده است.

3ـ پتر چک ـ آرسنال

او در مهلت نقل و انتقالات تابستانی پس از سال‌ها از چلسی جدا شد و به تیم رقیب همشهری یعنی آرسنال پیوست. پتر چک دوباره در آرسنال به یکی از برترین دروازه‌بانان جهان تبدیل شد تا نشان دهد هنوز تمام نشده است. چک در دیدارهای مختلفی برگ برنده تیمش بوده است. با توجه به عملکرد ضعیف کورتوآ در این فصل درون دروازه چلسی شاید مورینیو، سرمربی این تیم بیشتر از هر فرد دیگری بابت از دست دادن چک افسوس بخورد. چک البته اشتباهاتی هم داشته، اما درخشش او خیلی بیشتر از اشتباهاتش بوده است. چک به بازگشت به چلسی فکر نمی‌کند؛ تیمی که هم‌اکنون به شدت بحران زده است.

4ـ درک کویت ـ فاینورد

این بازیکن 35 ساله تابستان از فنرباغچه ترکیه جدا شد و به تیم سابق خود یعنی فاینورد هلند پیوست. کویت بازگشت بسیار درخشانی به تیم سابقش داشت، به گونه‌ای که 12 گل تا اینجای فصل به ثمر رسانده است. او حالا اسطوره فاینوردی‌هاست. او در این سن با توجه به درخششی که داشته، مورد توجه بارسلونا قرار گرفته است. البته بعید به نظر می‌رسد وی راهی بارسلونا شود. به نظر می‌رسد کویت در فاینورد بازنشسته خواهد شد. او مسن‌ترین ستاره نقل و انتقالات است.

5ـ آنتونی مارسیال ـ منچستریونایتد

زمانی که این بازیکن نوجوان از موناکو به منچستریونایتد پیوست، بسیاری سیاست‌های باشگاه یونایتد را در رابطه با جذب بازیکنی که هنوز 19 ساله است، مورد انتقاد قرار دادند، اما خیلی طول نکشید که مارسیال به همه ثابت کرد ارزش آن 50 میلیون یورو را داشته است. او در چهار بازی نخست خود برای منچستریونایتد چهار گل به ثمر رساند تا ستاره اول تیمش باشد. پیش‌بینی می‌شود مارسیال در آینده به یکی از برترین بازیکنان دنیا تبدیل شود.

6ـ جولیان ویگل ـ بوروسیا دورتموند

او فقط 5/2 میلیون یورو برای دورتموندی‌ها هزینه دربرداشت. اکنون خود دورتموندی‌ها باور نمی‌کنند بازیکنی را که با کمترین قیمت از مونیخ 1860 گرفتند، این گونه در خط هافبک تیمشان بدرخشد. او در تیم تحت هدایت توماس توخل درخشش خاصی دارد و همه نگاه‌ها را به خود جذب کرده است. ویگل اکنون دیگر بازیکنی5/2 میلیون یورویی محسوب نمی‌شود. حالا قیمت او چند برابر شده که با توجه به درخشش در ترکیب این تیم اصلا عجیب نیست.

7ـ نیکولا کلاینیچ ـ فیورنتینا

بازیکن دیگری که با شهرت کمتری نسبت به ستاره‌های گرانقیمت اروپا درخشید، کلاینیچ نام دارد. او که فصل گذشته دنیپرو در لیگ اروپا خوش‌درخشیده بود، در مهلت نقل و انتقالات راهی فیورنتینا شد و به سرعت ستاره این تیم لقب گرفت. هت تریک مقابل اینترمیلان اوج کار او بود، اما درخشش کلاینیچ همچنان ادامه دارد.

8ـ محمد صلاح ـ رم

محمد صلاح، این ستاره مصری سری آ ایتالیا عاقبت از چلسی جدا شد، اما این بار دیگر ترجیح داد بازیکن قرضی نباشد. صلاح در تابستان به رم پیوست. این بازیکن 15 میلیون پوندی تا این هفته یکی از ستاره‌های درخشان رم بوده و علاوه بر آن یکی از برترین بازیکنانی به شمار می‌رود که در مهلت نقل و انتقالات تابستانی جابه‌جا شد. صلاح در تابستان از تیم‌های لیگ برتر انگلیس هم پیشنهاد داشت، اما ترجیح داد به فوتبال خود در ایتالیا ادامه دهد.

9ـ رحیم استرلینگ ـ منچسترسیتی

انتقال پر سر و صدا و جنجالی رحیم استرلینگ از لیورپول به منچسترسیتی، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات نقل و انتقالات تابستانی بود. او با 5/62 میلیون یورو قرارداد بست و در حالی که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند این بازیکن 20 ساله در باشگاه جدیدش با مشکل روبه‌رو می‌شود، وی کیفیت بالایی از توانایی‌های فنی‌اش را نشان داد. استرلینگ البته می‌تواند بهتر از این هم باشد، اما هرچه که هست ثابت کرد یکی از برترین خریدهای تابستانی بوده است.

10ـ جیسون موریلو ـ اینترمیلان

مدافع کلمبیایی اینترمیلان یکی از دلایل پیشرفت محسوس این تیم نسبت به فصل گذشته است. موریلو یک، مدافع تمام‌عیار برای اینترمیلان محسوب می‌شود. اینترمیلان دوباره در این فصل به مدعی قهرمانی تبدیل شده است. موریلو پیش از پیوستن به این تیم در گرانادای اسپانیا بازی می‌کرد و ازاتلتیکومادرید هم پیشنهاد داشت، اما ترجیح داد سری آ ایتالیا را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند.

هیلدا حسینی‌خواه

منبع: سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها