نتایج یک تحقیق علمی نشان داد

تابستان، فصل مرگ موتورسواران!

معاون پلیس راهور ناجا خبر داد:

موتورسواران، ‌40درصد فوتی های سوانح رانندگی

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: 40 درصد فوتی سوانح رانندگی در کشور را موتورسواران تشکیل می دهند.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۲
موتورسواران، ‌40درصد فوتی های سوانح رانندگی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، سرهنگ عین اله جهانی روز گذشته (شنبه) در همایش «خانواده و اخلاق شهروندی در ترافیک» در گرگان افزود: همچنین 60 درصد موتورسواران فوت شده در سوانح رانندگی به دلیل ضربه به سر است.

وی گفت: باوجود این که استفاده از موتورسیکلت فواید خوبی از جمله ارزان و کم مصرف بودن و قابلیت جابجایی فرد در ترافیک سنگین شهری را دارد ولی بیماری و مشکل تنفسی را برای استفاده کننده نیز ایجاد می کند.

معاون پلیس راهور کشور به افرادی که از موتورسیکلت برای آمد و شد استفاده می کنند، توصیه کرد که در استفاده از این وسیله هشدارهای پلیس را ملاک عمل قرار دهند.

سرهنگ جهانی در ادامه گفت: سال قبل 16 هزار و 772 نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان باختند.

وی با بیان این که بیشترین مشکل در رانندگی را عابران پیاده و موتورسواران در شهرها ایجاد می کنند، افزود: باید نظم بخشی به عابران پیاده جدی گرفته شده و در این زمینه لازم است فرهنگ سازی در جامعه پررنگ شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا پیشگیری از تحمیل هزینه های اضافی را از دیگر مزایای ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی در کشور برشمرد.

وی همچنین بیشترین عامل سوانح رانندگی در کشور را توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر، حرکت با دنده عقب، توجه نکردن به رعایت فاصله طولی و سرعت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: از میان عوامل بروز سوانح رانندگی مزبور 47 درصد بروز تصادم در کلان شهرها و درون شهرها مربوط به توجه نکردن به جلو هنگام رانندگی است.

سرهنگ جهانی استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی، خوردن و آشامیدن، نگاه کردن به اطراف، مصرف مواد روانگردان، تنظیم رادیو، آینه و صندلی را از جمله عوامل توجه نکردن به جلو و بروز تصادم رانندگی برشمرد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نقش تربیتی والدین را در رعایت قوانین رانندگی بسیار موثر دانست و گفت: در این میان بانوان می توانند نقش موثرتری داشته باشند که باید از این ظرفیت در فرهنگ سازی جامعه با برنامه ریزی نهایت بهره را برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها