حملات تروریستی پاریس در فضای مجازی

با انتشار خبر حمله تروریست‌ها به چند مرکز در پاریس از جمله محل برگزاری یک کنسرت، کسانی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، نبست به این اتفاق واکنش‌ نشان دادند. بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران و... با انتشار عکس و یادداشت با مردم پاریس همدردی کردند.
کد خبر: ۸۵۶۱۶۸

برخی از بازیگران ایرانی مانند بهرام رادان، حمید گودرزی، امیر جعفری، امیرآقایی و... با انتشار عکس‌هایی این حمله تروریستی را محکوم کردند. نیما شاهرخ‌شاهی هم که در پاریس حضور دارد به فرودگاه این شهر رفت و عکسی از ازدحام مردم در فرودگاه برای خروج از این شهر را منتشر کرد.

لیونل مسی و دیوید بکام هم به این اتفاق واکنش نشان دادند و در صفحات اینستاگرام و فیسبوک با مردم فرانسه ابراز همدردی کردند. مسی نوشت: ذهن ما با قربانیان روز گذشته و خانواده‌هایشان است. امروز می‌خواهیم بیشتر از هر زمان تاکید کنیم که تنها راه، عشق و صلح بین انسان‌هاست و تمام دنیا برای رسیدن به این هدف متحد خواهد شد. بکام هم چند جمله احساسی منتشر کرد؛ با طلوع آفتاب در این شهر زیبا به یاد مردمی خواهیم بود که کشته شدند و در کنار خانواده‌هایی خواهیم بود که عزیزانشان را از دست دادند.

ورزشگاه‌های معروف جهان از جمله ویمبلی لندن و برزیل ساختمان‌‌های خود را با نورپردازی به رنگ پرچم فرانسه درآوردند. مرکز تجاری واقع در آمریکا هم از همین روش برای ابراز همدردی استفاده کرد.

عکس‌ها و یادداشت مردم‌ جهان با هشتگ، برای پاریس دعا کنیم (PRAYFORPARIS) و صلح برای پاریس (PEACEINPARIS) در فضای مجازی منتشر می‌شود. از آن طرف هم طرفداران تروریست‌‌ها هشتگ، به آتش کشیدیم را به زبان عربی به اشتراک می‌گذارند. دیروز روزنامه ایندیپندنت اینفوگرافی؛ طرفداران تروریست‌ها از چه کشورهایی توئیت می‌کنند را منتشر کرد. در این اینفوگرافی عربستان سعودی در ردیف اول قرار داشت و بعد از آن کشورهای سوریه، عراق، آمریکا، مصر، کویت، ترکیه، فلسطین اشغالی، انگلستان و تونس قرار داشتند.

امکان ویژه فیسبوک برای کاربران در پاریس

سرویس کنترل سلامتی فیسبوک در پیامی به کاربران اعلام کرد: فورا دوستان خود را در پاریس پیدا و با آنها در ارتباط باشید. اگر از سلامت آنها مطلع هستید، آن را اعلام کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاربران اینترنتی با گذاشتن پیام‌های احساسی در توئیتر سعی داشتند از اوضاع و احوال عزیزان خود که در محل‌های بروز حملات در پاریس از جمله استادیوم و سالن تئاتر این شهر بوده‌اند، مطلع شوند.

در این میان فیسبوک امکانی را برای کاربران خود ایجاد کرد که به آنها اجازه می‌دهد اعلام کنند هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند. این قابلیت همچنین به مردم این امکان را می‌دهد که بدانند کدام یک از دوستانشان در پاریس در فهرست سلامت‌ها قرار ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها