جام جهانی فوتسال بانوان - گواتمالا

خانم ها، منتظر نخستین برد شما هستیم

جام جم ورزشی: باز هم جو زده ها از راه رسیدند، باز هم برای هیچ هیاهو کردند و باز هم یک واقعیت محض را وارونه جلوه دادند.
کد خبر: ۸۵۵۸۸۳
واقعیتی که درباره تیم ملی فوتسال بانوان نادیده گرفته شد

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ،قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در نخستین دوره جام ملت های آسیا باعث شد تا فضای ورزشی کشور تحت تاثیر قرار بگیرد. سیل تمجید و تشویق ها بود که به سمت دختران ملی پوش ایرانی روانه شد و پس از آن این بازیکنان قهرمانان در موقعیتی قرار گرفتند که پیش از این آن را کمتر تجربه کرده بودند، قرار گرفتن در کانون رسانه ها. پس از آن بود که بحث حضور این تیم در رقابت های جام جهانی کوچک مطرح شد، رقابت هایی که بانوان فوتسالیست ایرانی را حتی می تواند در موقعیت عالی تری قرار بدهد.

اما بقیه کار با کسانی بود که علاقه زیادی به بزرگنمایی واقعیت ها دارند. پس از اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرد بانوان به جام جهانی اعزام نمی شوند بسیاری به شدت به این موضوع اعتراض کردند و کار حتی به مداخله رییس جمهور هم رسید.

امروز نیز فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرد تیم ملی فوتبال بانوان 27 آبان ماه به گواتمالا اعزام خواهد شد. اما در این میان یک واقعیت بزرگ نادیده گرفته شد. بر خلاف آنچه که عنوان شد رقابت هایی که تیم ملی فوتسال بانوان به آن اعزام می شود جام جهانی رسمی نیست. در واقع تورنمنتی بین المللی با حضور تیم های بزرگ است. این رقابت ها حتی تحت نظر فیفا هم قرار ندارد و از چند سال آینده شکل رسمی تر به خود می گیرد. این دقیقا چیزی بود که موج رسانه ای به آن اشاره ای نکرد. البته حضور در میادین بین المللی و حضور در جام جهانی کوچک گواتمالا حق مسلم ملی پوشان زن ایرانی است و فدراسیون فوتبال حق هیچ گونه اهمال کاری در این رابطه را ندارد اما چه خوب که واقعیت ها وارونه نشان داده نشود. در غیراینصورت ارزش کار ملی پوشان فوتسال بانوان کم می شود.

به هر حال فدراسیون فوتبال اعلام کرد اردوی ‌آماده‌سازی تیم ملی فوتسال بانوان جهت شرکت در جام جهانی کوچک گواتمالا از صبح امروز شنبه در کمپ تیم های ملی آغاز شد و ملی‌پوشان پس از تمرینات خود زیر نظر کادر‌فنی، ۲۷ آبان‌ماه تهران را به مقصد کشور گواتمالا ترک می‌کنند.

همچنین اسامی نفرات حاضر در این اردو به شرح زیر است:
نسیمه غلامی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، نغمه مرادی، سپیده زرین راد و نیلوفر اردلانی از تهران، سحر پاپی، زهره میثمی، سهیلا ملمولی، طاهره مهدی پور و فاطمه پاپی از خوزستان، فاطمه اعتدادی از قزوین، اعظم آخوندی از اصفهان، مهسا نظری و سارا شیربیگی از کرمانشاه و فهمیه زارعی از هرمزگان.

مسابقات جام جهانی کوچک گواتمالا از سوم آذرماه به میزبانی گواتمالا برگزار می شود که ملی پوشان فوتسال کشورمان با تیم‌های برزیل، پرتغال و کاستاریکا در گروه A به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

برنامه مسابقات جام جهانی کوچک گواتمالا نیز به شرح زیر اعلام شد:
سه‌شنبه - سوم آذرماه
* برزیل - کاستاریکا
* ایران - پرتغال
* اسپانیا - روسیه
* گواتمالا - ژاپن

چهارشنبه - چهارم آذرماه
* پرتغال - کاستاریکا
* ایران - برزیل
* ژاپن - اسپانیا
* گواتمالا - روسیه

پنجشنبه - پنجم آذرماه
* کاستاریکا - ایران
* پرتغال - بریل
* روسیه - ژاپن
* گواتمالا - اسپانیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها