جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که امسال سی و دومین دوره خود را سپری می‌کند، به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های معتبر و شناخته شده فیلم کوتاه در آسیا و جهان موقعیت مناسبی دارد و به دلیل استمرار برگزاری طی سال‌ها، هر دوره بهتر از سال قبل عمل کرده و توانسته سیر صعودی داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۵۴۶۴
معرفی چهره‌های تازه نفس فیلمسازی

امیدوارم من به عنوان دبیر سی و دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران و همکارانم در انجمن سینمای جوان هم بتوانیم سهم موثری در ارتقای کیفیت این رویداد داشته باشیم و جشنواره امسال بهتر از سال‌های قبل برگزار شود و امیدوارتر باشیم سال آینده با برنامه‌ریزی بهتری که انجام خواهد شد حتی جشنواره را بهتر از این دوره برگزار کنیم.

افق و چشم‌انداز روشنی را برای جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌بینم و آمال و آرزویم این است که این رویداد به زودی موقعیت برجسته‌ای میان ده جشنواره برتر فیلم کوتاه تهران داشته باشد تا از آن طریق فیلم‌های خوب کوتاه سینمای ایران را بیش از پیش به جهان بشناسانیم.

جشنواره فیلم کوتاه تهران طی سال‌ها خروجی بسیار مناسبی هم داشته که مهم‌ترین آن معرفی چهره‌های مستعد و تازه نفس عرصه فیلمسازی به کشور است. اساسا این جشنواره برای شناسایی جوانان مشتاق و خلاق شکل گرفت. همان طور که متولی اصلی این ماجرا هم انجمن سینمای جوانان است که در همه سال‌های فعالیتش اهدافی چون شناسایی و معرفی استعدادهای جوان فیلمسازی را با جدیت دنبال کرده است.

امسال ما برای اولین بار 32 داور جوان و باتجربه را انتخاب کرده‌ایم که در کنار هم فیلم‌ها را همراه تماشاگران می‌بینند تا بر شناسایی استعدادهای جوان تمرکز کنند. همچنین قصد داریم با ایجاد صندوق حمایت از تولید، گام‌هایی مفید درباره حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای برداریم.

یکی دیگر از تصمیمات ما در انجمن سینمای جوانان، حمایت از اکران و بیشتر دیده شدن فیلم‌های برگزیده کوتاه است و قصد نداریم امکان دیدن این آثار، فقط منحصر و محدود به روزهای برگزاری جشنواره باشد. خوشبختانه این موقعیت با تاسیس گروه سینمایی هنر و تجربه محقق شده و ما مدتی است برخی فیلم‌های کوتاه را در این گروه اکران می‌کنیم. ما این نگاه حمایتگرانه را از مسیرهای دیگری چون رسانه ملی و موسسه رسانه‌های تصویری هم دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم فیلم‌های کوتاه بیش از پیش امکان دیده شدن پیدا کند. در ضمن خود جشنواره فیلم کوتاه تهران بزرگ‌ترین میعادگاه فیلمسازان فیلم کوتاه است و تقویت این جشنواره میدان بزرگی برای بیشتر دیده شدن فیلم‌های کوتاه محسوب می‌شود.

فرید فرخنده کیش

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها