چرا بارسایی‌ها نباید نگران غیبت مسی در ال‌کلاسیکو باشند؟

امید به نیمار و سوارز

مصدومیت لیونل مسی، بزرگ‌ترین کابوس بارسایی‌ها در چند سال اخیر بود، چراکه پیروزی‌ها و موفقیت‌های بارسا در همه این سال‌ها با درخشش او گره خورده و غیبت او موجب از دست رفتن بخش زیادی از توان هجومی این تیم بود.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۷
امید به نیمار و سوارز

وقتی او ماه گذشته در دیدار مقابل لاس پالماس لنگ‌لنگان زمین را ترک کرد، نفس خیلی از هواداران کاتالانی در سینه حبس شد؛ زانوی مسی آسیب‌دیده بود و با توجه به در پیش بودن دیدارهای حساس در لالیگا و چمپیونزلیگ، شرایط بارسا در کورس قهرمانی می‌توانست به خطر بیفتد، اما لوئیس سوارز و نیمار خیلی زود نشان دادند آبی و اناری‌ها بدون سوپراستار آرژانتینی‌شان هم می‌توانند روزهای شادی داشته باشند.

در آن دیدار مقابل لاس پالماس، مسی تنها 9 دقیقه در زمین بود و سپس راهی بیمارستان شد تا پزشکان حکم به دوری دو ماهه او از میادین بدهند؛ مدتی که حضور او در دیدار ال‌کلاسیکو را هم به خطر انداخت.

ابتدا این امیدواری وجود داشت جادوگر بارسا بتواند خود را به دیدار حساس مقابل رئال در سانتیاگو برساند، اما با توجه به روند درمانی او و نزدیک شدن دیدار برابر رئال که پس از بازی‌های ملی پیش رو خواهد بود، احتمال رسیدن مسی به این دیدار بسیار کاهش پیدا کرده است؛ اما نمایش‌های دو ستاره دیگر خط حمله بارسا، نگرانی بارسایی‌ها را کاهش داده است.

بعد از مصدومیت مسی، سوارز بلافاصله اوج گرفت. او در همان دیدار مقابل لاس پالماس، هر دو گل بارسا را زد تا آبی و اناری‌ها در آن دیدار دشوار، 2 بر یک به پیروزی برسند. کنار آمدن با غیبت مسی در آن دیدار، کار راحتی برای بقیه بازیکنان بارسا نبود، اما سوارز اجازه نداد تیمش به‌راحتی امتیاز از دست بدهد.

پس از آن، سوارز در دیدار مقابل بایرلورکوزن، رایو وایکانو، ختافه و باته بوریسوف گلزنی کرد و در پیروزی 3 بر یک بارسا برابر ایبار، زننده هر سه گل آبی و اناری‌ها بود. 9 گل در 8 بازی و البته چند پاس گل، آمار خیره‌کننده سوارز در غیاب مسی بود.

نیمار حتی بهتر از این کار کرد. ستاره برزیلی از غیبت مسی استفاده کرد و بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت. در حالی که در همین مدت متهم به فرار مالیاتی شد، اما اجازه نداد حواشی روی نمایش‌هایش تاثیر بگذارد. او در این چند هفته، هشت گل زد؛ تک گل بارسا در شکست 2 بر یک مقابل سویا (تنها شکست بارسا در غیاب مسی)، چهار گل در پیروزی 5 بر 2 برابر رایو، یک گل در پیروزی 2 بر صفر برابر ختافه و دو گل دیگر در برد 3 برصفر مقابل باته بوریسوف در لیگ قهرمانان.

هرچند تعداد گل‌های زده نیمار یکی کمتر از سوارز بود، اما در مجموع تاثیرگذاری بیشتری از ستاره اروگوئه‌ای داشت. از زمان مصدومیت مسی، نیمار در هشت دیدار، شش پاس گل داد و 36 موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرد. او 46 دریبل موفق نیز داشت، در حالی که سوارز تنها 12 بار توانست بازیکنان حریف را جا بگذارد.

نمایش‌های خوب کاپیتان سلسائو، اعتماد به نفس او را هم افزایش داده است و این را در صحبت‌هایش پس از دیدار مقابل باته می‌شد احساس کرد: دلمان برای مسی تنگ شده، زیرا او بهترین است، اما من در شرایط خوبی هستم و مطمئنم به همین ترتیب ادامه خواهم داد.

از زمان آسیب‌دیدگی مسی، بارسا در لالیگا 13 گل به ثمر رساند که همه آنها توسط نیمار و سوارز زده شد. در لیگ قهرمانان، ایوان راکیتیچ دو گل در دیدار رفت مقابل باته زد و در پیروزی دشوار برابر بایرلورکوزن، سرخی روبرتو، زننده یکی از گل‌ها بود؛ هرچند گل پیروزی باز هم توسط سوارز به ثمر رسید. در مجموع، نیمار و سوارز، زننده 17 گل از 20 گل بارسا از زمان مصدومیت زانوی مسی بودند؛ درخششی که حتی خیال لوئیس انریکه را راحت کرده است: ما همیشه غیبت مسی را احساس می‌کنیم؛ اما نیمار و سوارز نشان دادند حالا گزینه بیشتری داریم. ما دچار وابستگی به‌مسی نیستیم، زیرا خوب بازی می‌کنیم و به پیروزی می‌رسیم.

در حالی که کمتر از دو هفته به دیدار ال‌کلاسیکو باقی مانده است، این می‌تواند بهترین خبر برای کاتالان‌ها باشد.

منبع: بن هیوارد ـ سایت گل

مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها