رئیس سازمان انرژی اتمی:

مسئله «PMD» باید تا ۱۵ دسامبر حل شود

نماینده کشورمان در آژانس با اشاره به اقدامات اعتمادساز ایران:

گزارش حل و فصل PMD تا اوایل آذر منتشر می‌شود

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: گزارش آژانس درباره موضوع PMD (ابعاد نظامی ادعایی) در پرونده هسته‌ای ایران، تا اوایل آذر منتشر و این مسئله حل و فصل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۵
گزارش حل و فصل PMD تا اوایل آذر منتشر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا نجفی در حاشیه نشست مشترک سفرای ایران در خارج از کشور با مسئولان سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: انتظار داریم آژانس همانطور که اطلاعات گذشته برنامه هسته ای کشورمان را ارائه کرده‌ایم، گزارشی مبتنی بر حقایق ارائه کند، نه بر اساس اطلاعات دروغی که برخی کشورهای غربی علیه کشورمان می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فرایند گزارش‌دهی آژانس برای بستن پرونده PMD، گفت: طبق نقشه راه همکاری ایران و آژانس، اقدامات کامل را انجام داده‌ایم و آژانس ۱۵ اکتبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که ایران همه اقدامات را انجام داده است.

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: از این مرحله به بعد آژانس شروع به نگارش گزارش برای ارزیابی نهایی خواهد کرد که البته ما جلسه ای به عنوان جلسه جمع‌بندی قبل از انتشار گزارش خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که گزارش آژانس اوایل آذر منتشر شود.

نجفی اضافه کرد: در این جلسه آخرین نکات را با آژانس بررسی خواهیم کرد و گزارش باید زمینه را فراهم کند تا قطعنامه کشورهای ۱+۵ در جلسه فوق‌العاده شورای حکام در ۲۴ آذر ارائه شود.

وی تأکید کرد: طبق برجام این کشورها متعهد هستند که قطعنامه‌ای با هدف بستن موضوعات گذشته مربوط به PMD ارائه کنند.

نماینده ایران در آژانس گفت: همانطور که در نامه رهبر معظم انقلاب ذکر شده یکی از شروط اجرای اقدامات کشورمان به ویژه درباره رآکتور اراک و تبادل سوخت، بسته شدن پرونده PMD است.

نجفی افزود: این مرحله، مرحله مهمی است و پیش‌بینی می‌کنیم که گزارش آژانس ارائه و این پرونده بسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها