معاون سازمان حفاظت از محیط زیست:

روند کیفیت هوا رو به بهبود است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: امروز سومین روز متوالی است که به دلیل وارونگی هوای تهران، شرایط کیفی هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود شرایط وارونگی تا صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۷
وارونگی هوا در تهران تا دوشنبه ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد رستگاری در گفت‌و گو با فارس ظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر تهران، وضعیت کیفی هوای تهران امروز به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

رستگاری اظهار داشت: امروز سومین روز متوالی است که به دلیل وارونگی هوا، شرایط کیفی هوای پایتخت در وضعیت ناسالم قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود شرایط وارونگی تا صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته شرایط ناسالم هوای تهران تا فردا ادامه دارد. از این رو رعایت نکات بهداشتی مانند کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز، عدم تردد غیر ضروری در معابر برای کلیه افراد به ویژه سالمندان و کودکان، پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، مراقبت از کودکان و خردسالان (در سنین مهد کودک ، پیش دبستانی و دبستان ) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز، عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان و عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا شود مانند سوزاندن ضایعات ،عملیات قیرکاری،تردد با وسایط نقلیه معیوب، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها