گالری‌گردی در روزهای زیبای پاییزی

پاییز کم‌کم به اوج زیبایی‌اش می‌رسد و طبیعت این روزها خود به یک گالری بزرگ تبدیل شده است. پس گالری‌گردی این روزها، گالری در گالری می‌شود. برای این هفته هم دیدن چند نمایشگاه را پیشنهاد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۹
گالری‌گردی در روزهای زیبای پاییزی

یک گالری و 2 نمایشگاه

این روزها نقاشی‌های آزاده کریمی در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد روی دیوار رفته است. سبک نقاشی‌های به نمایش درآمده رئال است و به گفته این هنرمند، بیشتر حس شخصی‌اش به روستا، طبیعت بی‌جان و گل‌ها را دربر دارد. تماشای آثار این هنرمند جوان در شرایطی که کمتر شاهد ارائه هنر رئال در گالری‌ها هستیم، خالی از لطف نیست. نمایشگاه «کمی آن سوتر» نیز در این گالری برپاست و میزبان آثار عکاسی گروه قاب برعکس است که به سرپرستی محمدرضا شاهی،‌ یکی از پیشکسوتان هنر عکاسی برگزار شده است. تصاویر بکر از جای جای کشور که حاصل تلاش دسته‌جمعی گروهی از عکاسان نام‌آشنا و همچنین تازه‌وارد است، ‌مخاطبان زیادی را به سالن نمایشگاه بهزاد کشانده؛‌ افرادی که با اشتیاق به تماشای عکس‌های آویخته‌شده بر دیوار چشم ‌دوختند و با عکاسان صحبت کردند. چهره، آسمان، طبیعت، گل، کویر، بدلیجات، دریا و سوژه‌های بسیار دیگر در عکس‌های این نمایشگاه به چشم می‌خورد که هر کدام در زیباترین شکل ممکن عکاسی شده بود.

«این دیار» در قاب‌های عکاسی

شش عکاس با تجارب و نگاه متفاوت در سفری غیرمشترک به سرزمینی واحد عکاسی کرده‌ و ماحصل این تجربه را در نگارخانه مهروا به نمایش گذاشته‌اند. وقتی مخاطب وارد این نمایشگاه می‌شود، طیف‌های متنوعی از نگاه هنرمندان را روی یک موضوع مشاهده می‌کند که حاصل تلاش شش فرد است و هر کدام با سبک و سیاق خود به یک سرزمین واحد نگاه کرده‌اند. سوژه بعضی عکس‌ها در یک لوکیشن خاص کار شده، اما دنیای کاملا متفاوتی دارد، همه کارها با تکنیک عکاسی دیجیتال اجرا شده و ابعاد آنها عموما 50 در70 و چند اثر هم در ابعاد 30 در40 است. این نمایشگاه به این صورت است که هر عکاسی با دیدگاه خود در سفری غیرمشترک به سرزمین هند عکاسی کرده است. به‌عنوان مثال دیدگاه محمدرضا ماندنی بیشتر متوجه رنگ و فرم بوده است، مجید سعیدی که عکاس خبری و اجتماعی است، نگاه دیگری داشته و سحر فدائیان روی انسان‌ها متمرکز بوده و بخش جامعه‌شناسی کار را ارائه کرده است.

نمایش زیورآلات در «نقش جهان»

نازنین و نیلوفر وحیدی‌راد‌، اولین نمایشگاه عمومی خود را با طرح‌های جدیدشان در نگارخانه نقش جهان برپا کرده‌اند. محصولات ارائه ‌شده در این نمایشگاه با متریال نقره، طلا و سنگ‌های نیمه‌قیمتی ساخته شده‌اند. وحیدی‌راد در ‌باره نمایشگاه یادشده گفت: نمایشگاهی که برگزار کردیم، زیرمجموعه هنرهای دستی کاربردی خاص است که هم به‌صورت خاص از آن استفاده می‌شود و هم حالت نمایشی مجسمه‌ای دارد که شامل حجم مجسمه، سمبل‌های ایرانی و همچنین طرح‌های مفهومی مانند لیتوگرافی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها