سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود، درباره نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت گفت: در برنامه ششم کاری می کنیم تا عدالت پرداخت را بین کارکنان ایجاد کنیم. لذا در این باره اطلاع رسانی می کنیم و به بخش پیامهای مردم و مخاطبان خود اطمینان دهید حتما می خواهیم این کارها را به درستی انجام دهیم تا باعث افزایش انگیزه کاری و بهره وری شود.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۷
نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت عادلانه می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدباقر نوبخت با گزارش کوتاهی از مصوبات دیروز شورای اقتصاد، نشست خبری خود را آغاز کرد و گفت: دیروز این شورا، سرمایه گذاری مستقیم خارجی 6 میلیارد دلاری را برای اجرا تصویب کرد. در این طرح یک شرکت اروپایی برای احداث 4 نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 3520 مگاوات و یک نیروگاه بادی جمعا به مبلغ 6 میلیارد دلار قراردادی را با وزارت نیرو امضا کرده است و این سرمایه گذاری نسبتا بزرگ که شاید در طول سال جاری و در شرایط سیاسی که هنوز برجام و رفع تحریم ها به درستی آغاز نشده، صورت گرفته است.

املاک متهم نفتی به درد دولت نمی خورد

او در پاسخ به سئوالات متعددی که درباره متهم میلیارد نفتی بیان شد گفت: بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال عمومی و دارایی ملت در اختیار این فرد است. ما تحت عنوان وزارت نفت از صاحب این دارایی ها یاد می کنیم ولی این وزارتخانه امانتدار مردم است و موظف به پیگیری این موضوع است.

نوبخت در ادامه توضیح داد: زمانی پرونده بین دو نفر است که هر کسی ادعایی دارد. الان این پرونده روی میز دادگاه است و نگاه منصفانه و عادلانه و حقوقی ریاست محترم این دادگاه روی پرونده متمرکز است. می شود متهم پول را به حساب شاکی واریز کند و شاکی در حضور دادگاه، این موضوع را رد کند؟ هر پولی در هر حسابی جابجا شود، قابل پیگیری است. ریاست دادگاه، وجود این حساب را تایید کرد. این بحث جدیدی است که بهتر است پول بگیریم یا آپارتمان بگیریم؟ ما قطعا به ارز نیازمندیم و این پول، پول نفت است و مشکل ما، مشکلات ارزی است. این که 2 میلیارد دلار به دارایی های فیزیکی شرکت نفت افزوده شود یا زمینهای تهران تا قم به این شرکت اضافه شود، مشکل را حل نمی کند. آنها اول گفتند حساب می خواهیم پول بدهیم. حساب الان مشخص است و کسی نمی تواند جلوگیری از واریز پول کند. گفتند امکان واریزی برای این حساب نیست. چرا نیست؟ این امکان وجود دارد. عدد 2 میلیارد و 700 باید به حساب وارد شود و اینکه بعد از برجام استفاده شود یا نه، موضوع دیگری است. این که گفتند شماره حساب داده نشده، رئیس محترم دادگاه توضیح داد که حساب در اختیار دادگاه است. ما نیازمند به دلار نقد هستیم و اینکه ملک و املاک به وزارت نفت اضافه شود چیزی را حل نمی کند. نهایتا وزارت نفت هم نظری داشته باشد، قاضی محترم تصمیم می گیرد و حکم می کند که قابل اجراست.

پرداخت وام، باعث افزایش تورم نمی شود

وی در پاسخ به سئوالی که در مورد تسهیلاتی بود که قرار است برای افزایش قدرت خرید مردم یا مصرف کنندگان پرداخت شود تا آنها تقاضای جدیدی برای خرید داشته باشند، منجر به افزایش نقدینگی می شود، جواب داد: خلق پایه پولی تبعاتی خواهد داشت ولی قرار نیست این اتفاق بیفتد. این تسهیلات از تقلیل نرخ سپرده قانونی صورت می گیرد که مشروحا در هفته گذشته توضیح داده شد. این پول جدیدی تلقی نمی شود و هر بخش از این که منجر به افزایش پایه پولی شود، در نقدینگی موثر است. بانکها نیز با این طرح ضرر نمی کنند و این طرح از نیمه این ماه آغاز می شود که امیدواریم موثر باشد.

نوبخت درباره سختگیری بانکها درباره ارائه تسهیلات گفت: این ها می تواند باعث شود سرعت کار اقتصادی کند شود و باید به همین جهت جدا در این موارد بازنگری کنیم.

او درباره توزیع گسترده بنزین یورو4 توضیح داد و گفت: این بنزین از چند روز گذشته در اهواز نیز آغاز شده و باعث خرسندی است.

تصمیمات مسئولان عربستان از روی صغر سن است

وی درباره کشته شدگان منا هم گفت: درباره کشته شدگان عزیز، مفقودین و مجروحین و همچنین اتفاقاتی که در منطقه می افتد و اقدامات عربستان در خونریزی مسلمان، وظیفه خود را در جلوگیری انجام می دهیم. البته عربستان در این فاصله اقداماتی کرد. قبلا فکر می کردیم کبر سن برخی از بزرگان آنجا باعث تصمیمات خاص می شود. الان هم احساس می کنیم صغر سن و کم تجربگی برخی ها دارد کار دست مردم می دهد. اینجا نیز به اعتدال خود برمی گردیم. کمیته حقیقت یاب منا تاکنون تشکیل نشده و در اسرع وقت تشکیل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها