پژوهشگر تاریخ معاصر ایران در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

دروغ بزرگ حزب توده در جریان ملی شدن صنعت نفت / حذف هژیر و رزم‌آرا گام مهم مردم در نهضت ملی نفت

رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش آموزان

اشتباه مصدق پس از ملی شدن صنعت نفت تکیه به امریکا بود

رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان تاکید کردند: مبارزه با استکبار یک حرکت معقول ، منطقی ، خردمندانه، دارای پشتوانه علمی و متکی به تجربه ملت ایران است.
کد خبر: ۸۵۲۵۰۱
اشتباه مصدق پس از ملی شدن صنعت نفت تکیه به امریکا بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان فرمودند: اشتباه مصدق پس از ملی شدن صنعت نفت تکیه و اعتماد و امید به امریکا بود ، امریکایی ها از این خوش بینی و ساده‌اندیشی استفاده کردند و کودتا را براه انداختند.

رهبر انقلاب افزودند: یکی از کارهای آمریکایی ها در این سالهای آخر این است که کسانی را وادار کنند به بزک کردن چهره آمریکا، اینکه وانمود کنند که آمریکایی ها اگر هم دیروز دشمنی داشتند امروز دیگر دشمنی نمی کنند. هدف این است که چهره دشمن برای ملت ایران پنهان بماند، تا بتوانند خنجر را فرو کنند. یک عده ای مغرضانه و عده ای از روی ساده لوحی این کار را می کنند.

رهبرانقلاب تصریح کردند: جوانهای عزیز! اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید. دانشجویانی که آنجا را گرفتند و فهمیدند که لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال کردند. اینها نشان میدهد که امریکاییها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده اند؛ آمریکا این است.

رهبر انقلاب افزودند: بعضی به بهانه مسائل جزئی داخلی، دشمن را فراموش می کنند. اینکه امام مکرر فرمودند "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" برای همین بود ، البته جامعه آزاد است و انتقاد مایه پیشرفت است اما دشمن اصلی را با دشمن درجه 2 و دوستانی که با آنها اختلاف داریم اشتباه نگیرید، دشمن اصلی کسی است که می خواهد دستاورد ملت ایران را از بین ببرد.

رهبرمعظم انقلاب، تصریح کردند: امریکایی‌ها در مذاکرات به مناسبت اینکه با جنگ مخالفیم، جلو دوربین اشک هم می‌ریزند. این همان آدمی است که وقتی صهیونیست‌ها صدها کودک را در غزه قطعه قطعه می‌کنند و امروز هم به شکل دیگری در کرانه باختری حمله می‌کنند، اخم هم نمی‌کند. آنوقت گریه جلو دوربین به عنوان یک عمل صادقانه تلقی می‌شود؟

خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
۰
۰
جام جم عزیز دو پاراگراف 4 و 5 تكراری می‌باشد.

نیازمندی ها