مرد جوان وقتی متوجه شد برادرش بر اثر مسمومیت دارویی فوت کرده است، نقشه قتل هم‌خانه او را طراحی و اجرا کرد. قاتل فراری پس از دو سال شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۳۴
قتل مرد بی‌گناه به خاطر سوءظن

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، رسیدگی به این پرونده بعدازظهر 19 اردیبهشت سال‌92 همزمان با وقوع جنایتی در یکی از محله‌های شهرستان یاسوج در دستور کار پلیس جنایی این شهر قرار گرفت.

ماموران با حضور در محل جنایت مشاهده کردند پسری 24 ساله با شلیک گلوله کلاشینکف به قتل رسیده و زنی رهگذر نیز زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است. با وقوع این جنایت ماموران به تحقیقات محلی پرداختند و هویت مقتول را شناسایی کردند. در ادامه مشخص شد او روز حادثه به خانه خواهرش رفته بوده که مقابل در خانه وی به‌قتل رسیده است.

افشای راز جنایت

چند روز بعد ماموران مطلع شدند زن زخمی به‌هوش آمده است که با حضور در بیمارستان به تحقیق از وی پرداختند.

مجروح این حادثه در اظهاراتش گفت: آن روز در مسیر بازگشت به خانه‌ام، مردی جوان را دیدم که سرنشین یک خودروی پژو بود. او به محض مشاهده مقتول او را صدا زد و بعد وی را با شلیک گلوله به قتل رساند. با دیدن این صحنه شوکه شده بودم و فریاد می‌زدم. مرد قاتل با مشاهده من که شاهد جنایت بودم، به سمتم شلیک کرد.

تصویر چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم به قتل فراری توسط خانواده مقتول شناسایی و مشخص شد این فرد برادر یکی از دوستان پسرشان است. ماموران با حضور در خانه عامل جنایت متوجه شدند او شبانه خانه پدری را ترک کرده و کسی از او خبری ندارد.

دستگیری قاتل در اصفهان

با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در اختیار ماموران اداره پلیس امنیت عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و جستجو برای دستگیری وی ادامه پیدا کرد تا این که با گذشت بیش از دو سال از وقوع این جنایت، ماموران ردپای او را در شهر اصفهان به دست آورده و روز دوم آبان امسال او را همراه کسی که به وی پناه داده بود، دستگیر کردند.

عامل جنایت و مرد صاحبخانه برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس امنیت عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد منتقل شده و دو روز پیش بازجویی‌‌ها از این دو نفر آغاز شد. مرد صاحبخانه در اظهاراتش گفت؛ در این جنایت نقشی نداشته و فقط اجازه داده بوده دوستش ـ عامل جنایت ـ در خانه‌اش پنهان شود.

اعتراف به قتل مرد جوان

در این مرحله متهم به قتل بازجویی شد و به پلیس گفت: برادرم و مقتول در شیراز با هم کار می‌کردند و هم‌خانه بودند. چند ماه قبل از جنایت برادرم به طور مرموزی فوت کرد و بعد از آن مقتول به شهرش بازگشت. به مقتول مظنون بودم و این سوءظن زمانی بیشتر شد که پزشکی قانونی در پرونده مرگ برادرم اعلام کرد، او بر اثرمسمومیت دارویی فوت کرده است. گمان می‌کردم او در مرگ برادرم نقش داشته باشد. سرانجام سلاحی تهیه کردم و به دنبال فرصتی برای قتل وی بودم. روز حادثه او را در مسیرخانه خواهرش به قتل رساندم و شاهد حادثه را هم زخمی کردم.

سردار غلامعباس غلامزاده، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفت: با اعتراف متهم به قتل به این جنایت و زخمی کردن زن رهگذر، صحنه جنایت بازسازی شد.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها