آغاز بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات، بزودی

اقدام جالبی که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انجام داد

مهمترین ایرادی که به دوره های پیشین نمایشگاه - که منجر به قهر بسیاری از رسانه ها هم می شد - می توان گرفت، رعایت نکردن عدالت در جانمایی یا انتخاب فضای مناسب و لازم برای سایت ها و خبرگزاری های بعضا منتقد دولت ها بود.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۲
اقدام جالبی که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انجام داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هشت صبح، بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات در حالی از چند روز آینده آغاز به کار خواهد کرد که شاهد اتفاقاتی نوین و تجربیاتی متفاوت در برگزاری نمایشگاه نسبت به دوره های پیشین هستیم.

مهمترین ایرادی که به دوره های پیشین نمایشگاه - که منجر به قهر بسیاری از رسانه ها هم می شد- می توان گرفت، رعایت نکردن عدالت در جانمایی یا انتخاب فضای مناسب و لازم برای سایت ها و خبرگزاری های بعضا منتقد دولت ها بود.

در نمایشگاه امسال معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد که حسین انتظامی از روزنامه نگاران قدیمی سکاندار آن است، رسانه ها اجازه یافتند تا بدون دخالت مجموعه برگزار کننده نمایشگاه خود مکان غرفه را به صورت آنلاین بر روی سایت نمایشگاه انتخاب کنند.

امسال برخی نقاط ضعف جانمایی الکترونیک در سال گذشته نیز رفع شده بود و تمامی رسانه ها خود، جانمایی را انجام دادند؛ اتفاقی که هم عدالت در جانمایی را شامل می شود و هم رسانه ها خودشان نسبت به غرفه انتخابی، همچنین مشاهده همسایه های گروه خود به صورت آنلاین واقف می شوند. به عبارتی جانمایی الکترونیک نمایشگاه مطبوعات که در میان نمایشگاه های کشور، همچنان بی رقیب است، یک گام بلند در جهت کاهش تصدی گری دولت در امور صنفی است.

نکته قابل توجه در این جانمایی و رصد عملکرد معاونت مطبوعاتی در خصوص جانمایی توسط خود رسانه ها، ارائه نقشه آنلاین و قابل مشاهده برای تمام مردم است بویژه که وقتی رسانه های منتقد دولت گاه بهترین فضاهای نمایشگاهی را به خود اختصاص می دهند هرگونه شائبه ای در خصوص دخالت ستاد اجرایی و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در این جانمایی منتفی است.

جانمایی منتقدان و موافقان دولت در فضاهای مورد انتخاب خود، نبود اعتراض و همچنین رضایت حداکثری رسانه ها، نشانه خوبی است که اقدام ویژه نمایشگاه مطبوعات هم نمره قبولی می گیرد و هم می تواند الگوی مناسبی برای سایر نهادها در خصوص برگزاری نمایشگاه های این چنینی باشد هرچند شاید مشکلاتی هم همچنان وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها