نماینده سازمان ملل در امور یمن:

ایران همیشه مخالف جنگ و حامی صلح بوده است

«اسماعیل ولد شیخ» نماینده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن و مواضع ایران تصریح کرد: «من در تماس مرتب با ایران هستم و این کشور همیشه حمایتش را از راه‌حل(در یمن) اعلام کرده است. آنها(ایرانی‌ها) همیشه علیه جنگ هستند و در این باره هیچ ابهامی وجود ندارد».
کد خبر: ۸۵۱۰۹۲
ایران همیشه مخالف جنگ و حامی صلح بوده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن می‌گوید حضور ایران در مذاکرات وین درباره سوریه می‌توان زمینه را برای مذاکرات گسترده‌تر ایران و عربستان سعودی درباره یمن منجر شود.

در حالی که مذاکرات وین ۲ با حضور ایران درباره سوریه در پایتخت اتریش در حال پیگیری است، نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن درباره تاثیر این نشست بر گفتگوها برای پایان بحران یمن ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اسماعیل ولد شیخ» تاکید کرد: «من قویا معتقدم که بعضی اوقات باید مذاکره مستقیم بین کشورهای خلیج(فارس) به ویژه عربستان سعودی و ایران وجود داشته باشد. آنها همسابه هستند و برای موافقت و به توافق رسیدن،‌ دلایل بسیاری دارند».

نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن درباره اختلافات ریاض و تهران هم گفت به نظر می‌رسد درباره اختلافات عربستان سعودی و ایران «مبالغه شده باشد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها