ارتقا و افزایش حقوق همواره مطالبه بحق بازنشستگان بوده است. درباره تاثیر ارتقای رتبه‌های ارشد، عالی و غیره در میزان افزایش حقوق پرسش‌هایی از سوی بازنشستگان صندوق بازنشستگی مطرح است که توضیحات لازم درخصوص آن در ادامه به تفصیل ذکر شده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۴
تاثیر ارتقای رتبه‌های شغلی در میزان افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حقوق بازنشستگی در وهله اول در اجرای ماده 6 قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات منوط به حقوق بازنشستگی بانوان شاغل، خانواده‌ها و کارکنان مصوب سال 79 بر اساس معدل حقوق و فوق العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر خدمت با آخرین ضریب حقوق سال بازنشستگی محاسبه و تعیین می‌شود.

متعاقبا و در اجرای بند (ج) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه، حقوق بازنشستگی حسب مورد با جداول امتیازات موضوع مواد 109 و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری هم تطبیق داده می‌شود. در این حالت همان گونه که در تبصره 5 ماده 109 تصریح شده،‌ هر یک از ارقام و مبالغ حاصله که بیشتر بود، به عنوان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود.

بعضا در مورد بازنشستگانی که ابتدا حقوقشان بر اساس رتبه ارشد محاسبه شده و سپس با لحاظ رتبه خبره و یا عالی اصلاح می‌شود، مبلغی که در اجرای ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه شده، از همان ابتدا بیشتر از مبلغ ناشی از محاسبه با رتبه خبره یا عالی بوده،‌ در نتیجه همچنان همان حقوق بیشتر پرداخت می‌شود و تاثیری در افزایش حقوق نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها