دبیر هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از حذف بخش‌های مختلف جشنواره و ارائه همه آثار در یک بخش هنرهای تجسمی و اضافه شدن هنرهای جدید به این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۷۰۴

مجتبی آقایی درباره تفاوت‌های این دوره از جشنواره با دوره قبل توضیح داد: امسال جشنواره تجسمی فجر به صورت رقابتی برگزار می‌شود که البته بخش غیررقابتی را نیز در جشنواره خواهیم داشت.

به گفته آقایی، یکی دیگر از تفاوت‌های جشنواره امسال با سال گذشته ارائه همه آثار هنرهای تجسمی در یک بخش است و هر هنرمندی اثرش را در هر رشته‌ای از هنرهای تجسمی یا تلفیقی از چند هنر تجسمی می‌تواند به جشنواره ارائه کند که در مجموع همه آثار نیز در قالب کلی هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

او از اضافه شدن هنرهای جدید به جمع دیگر رشته‌های تجسمی جشنواره خبر داد و گفت: امسال هنرهای جدید نیز به جمع سایر رشته‌های تجسمی در بخش رقابتی این جشنواره اضافه می‌شود.

آقایی یادآور شد، هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نظر محتوا یک رویکرد کاملا جدید را در پیش گرفته است.

آقایی درباره شیوه انتخاب آثار هنرمندان نیز گفت: انتخاب آثار این جشنواره مبتنی بر رأی مدیران هنری است و شورایی مرکب از رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی روی همه آثار نظر می‌دهد.

به گفته او، در دوره‌های قبل در هر یک از بخش‌های جشنواره یک عده از هنرمندان مرتبط با همان رشته نظر می‌دادند و آثار را انتخاب می‌کردند. مثلا در حوزه عکس تعدادی از عکاسان آثار را انتخاب می‌کردند، اما امسال همه آثار در یک بخش ارائه می‌شود و سعی کرده ایم با جریانات روز دنیا پیش برویم به همین دلیل شکل قبلی کار کنار گذاشته شده است.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی با تاکید بر این‌که امسال در انتخاب آثار و روش‌های هنری به پیام، قدرت هنری و اثرگذاری کار هر هنرمند دقت می‌شود، افزود: هر رشته از هنرهای تجسمی کمیت مشخصی در جشنواره ندارند، مثلا این‌طور نیست که هر رشته سهمیه‌ای داشته باشد و آثار در هر رشته‌ای با هر کمیت و کیفیتی به نمایش درآید؛ بنابراین داوری به شیوه سنتی نیست.

به گفته او، به هر یک از هنرمندانی که آثارشان در جشنواره انتخاب می‌شود، مبلغ پنج میلیون ریال پرداخت می‌شود. از میان هنرمندانی که آثارشان به نمایش درمی‌آید، یک گروه داوری مرکب از داوران ایرانی و بین‌المللی، ۲۲ هنرمند را برگزیده و به هر یک تندیس طوبای زرین، لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها