جام جم آنلاین : برنامه «یک پذیرایی ساده» رادیو گفت و گو این هفته پذیرای علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر بود ، وی در این گفت و گو در مورد کمپین نخریدن خودرو از حرف وزیر صنایع دفاع کرده و معتقد است که باید بیشتر از اینها گفته می شد چرا که این از مصادیق خیانت و اقدام علیه استقلال کشور است.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۴
کمپین نخریدن خودرو را بیشتر از خیانت می دانم!

به گزارش جام جم آنلاین ، محجوب در این گفت وگو براین باور است که اگر کالایی تولید داخل باشد همیشه باید ازآن استفاده کرد اگرچه هزینه امیال، هزینه اموال است و آنهایی که برای اموالشان هزینه می کنند، قدرت خرید اضافه دارند در حالی که برخی قدرت خریدشان صفر است. ما باید هزینه های امیال را به این افراد بپردازیم تا بتوانند زندگی شان را تامین کنند؛ خیلی از افراد توانایی خرید گوشت ندارند و به همین جهت باید صرف هزینه های مهم تر شود.

محجوب در پاسخ یه این پرسش که آیا شما هم تحریم نخریدن خودروی داخلی را خیانت می دانید گفت: من بیشتر از خیانت می دانم! بنده از حرف وزیر صنایع دفاع کردم و معتقد بودم که باید بیشتر از اینها گفته می شد. این از مصادیق خیانت و اقدام علیه استقلال کشور است. قانون اساسی می گوید کسی نمی تواند نقض استقلال کند و این دقیقا نقض استقلال است. کسانی که این حرف را می زنند و تحریم را ایجاد کرده‌اند کالای با کیفیت خودشان را نشان دهند تا بگوییم حق با شماست. اگر تولید نمی کنند و فقط تجارت می کنند، اعلام کنند چه خدمت با کیفیتی به مردم انجام داده اند که در قبال آن از سازندگان کالای با کیفیت می خواهند.

ما دوست و طرفدار تولیدکنندگان داخلی نیستیم بلکه معتقد هستیم آنها باید کیفیت را ارائه دهند و نسبت به آنها سخت گرفته شود. آقای قاضی پور بیشترین سخت گیری را در شورای رقابت و ایراد را نسبت به قیمت ها دارد. من به صراحت می گویم سر خیلی از افرادی که چنین ادعایی داشتند به خارج وصل است. اگر این کمپین به خارجی ها وصل نیست پس چرا نمایندگی های شرکت های خارجی اعلام کردند بدون هیچ سود و پیش پرداختی ماشین را تحویل می دهند؟ قصد آنها این است که بازار داخلی را در اختیار بگیرند و سود زیادی ببرند.

ما باید هر لحظه از مردم عذر خواهی کنیم حتی اگر کارمان بدون نقص هم باشد. مردم شایسته عذرخواهی هستند ولی چهار نفر دلال طرف این کمپین هستند که عامل خارجی اند و این افراد نیاز به عذرخواهی ندارند.

وی درباره آمار بالای کشته شدگان در تصادفات مشابه بین ماشین داخلی و خارجی و تعداد تلفات بیشتر در ماشین های داخلی که از سوی پلیس راهور اعلام شده است گفت : در داخل خودروهایی است که در زمینه تصادف امتحانشان را پس داده اند مانند سمند. بر اساس اطلاعاتی که داریم اگر پلیس راهبر توانست اثبات کند که این نوع خودرو در تصادفات قربانیان بیشتری نسبت به خودروهای خارجی می گیرد، به آنها جایزه می دهیم. چطور آن زمانی که فیات خودرویش که اصلا با کیفیت نبود را اینجا مونتاژ می کرد، کسی حرفی در این باره نمی زد و این تحریم کنندگان کجا بودند وقتی ژیان در ایران به فروش می رفت؟

ما هرگز از دلال ها عذرخواهی نخواهیم کرد. بنده نائب رئیس تحقیق و تفحص بودم؛ به چه مجوزی طرف از بانک پول گرفت تا سهام خودش را بخرد؟ کدام دستگاه این عمل خلاف قانون را باطل کرد؟ در حالی که در ظاهر آن سهام به نفع کارگران سایپا خریداری شده بود ولی خلاف قانون رخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
كارگر بیكار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
... من یه كارگرم شما برای كارگر جماعت چه كردید كه از منافع خودروساز ها حمایت میكنید!؟؟ آقای دبیر كل؟>؟؟
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
نخریدن خیانته.اشغال فروشی و دزدی از جنس ماشین خیانت نیست؟!!!!!!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
من كه بهترین جواب را سكوت میدانم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
خدا وكیلی خودرویی كه نه كیفیت داره نه امنیت جانی داره نخریدنش خیانت محسوب میشه یا تولید كردنش خیانت محسوب میشه؟؟!!عجب ...
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
... خیانت اسم شو میذاری مردم خسته شدن از خودرو بی كیفیت و قیمت بالا
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
... مردم ما به ان درجه از شعور رسیدن تا تشخیص بدن كی خاین وكی خادمه.
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
... اینهمه پول میگیرین اشغال تحویل مردم میدین....مردم كم نیارید كمپین رو ادامه بدید تا به حقمون برسیم
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
۰
۰
جناب محجوب ...خودت از حرفات خنده ات نگرفت؟؟
hhhhhhhh
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
۰
۰
مدیرعامل یك شركت معظم خودروسازی در حالی چندی پیش از انفجار بمب خبری در این شركت خبر داد كه به نظر می رسد با توجه تصمیمات جدید دولت برای بازار خودرو،این بمب خنثی شده است.
بمب خبری این شركت خودروسازی مربوط به كاهش قیمت برخی از محصولات این شركت بوده است.
به گفته آنها،این شركت خودروسازی قصد داشته برای رهایی از ركود و خالی كردن پاركینگ هایش،قیمت برخی محصولات خود را كاهش دهد تا از این راه مشتریان را جذب كند.
این در حالی است كه ظاهرا مدیران این شركت خودروسازی با توجه به تصمیم دولت مبنی بر ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی به مشتریان، از این تصمیم خود منصرف شده اند.
hhhhhhhhhhh
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
۰
۰
... چندتا كارگر بیكار بشن بهتره یا چند هزار نفر بمیرن
نامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
۰
۰
علیرضا راست میگی یا جدی میگی؟؟؟؟؟؟ حتماً اینم فكر كردی گفتی. پس معلومه خیلی كارشناسی.كه اینطور.

نیازمندی ها