دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز به مناسبت عاشورا تصریح کرد: ایرانیان بزرگتر از آن هستند که دوستان و هم پیمانان خود را بفروشند و آنها را تنها بگذارند.
کد خبر: ۸۴۹۰۶۷
سید حسن نصرالله: ایران دوستان خود را نمی فروشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز به مناسبت عاشورا ضمن اعلام تسلیت به رهبر معظم انقلاب به مناسبت این ایام، بیان اینکه نتانیاهو قادر به ممانعت از دستیابی مقاومت به سلاح نیست، تصریح کرد: سلاح مقاومت برای رویارویی با حماقت اسرائیل است.

وی ضمن دعوت از تمامی آزادگان جهان برای حمایت از ملت فلسطین و دفاع از مقدسات آنها، تصریح کرد: از طرف تمامی عزاداران حسینی حاضر در این مراسم بزرگ می گویم که حمایت مقاومت از ملت فلسطین، مقدسات و انتفاضه آن با تمام قدرت همچنان ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: جهاد ما در مقابل جنگی که آمریکا در منطقه به راه انداخته است همچنان ادامه دارد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت شدید سرکوب انقلابیون بحرینی توسط نیروهای رژیم سعودی اظهار داشت: هرچقدر که سرکوبگری علیه مردم بحرین و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه آنها تشدید شود، از حمایت خود از بحرینی ها دست نخواهیم کشید؛ مردم بحرین حق برخورداری از استقلال و آزادی را دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فاجعه منا نیز گفت: ما خواهان این هستیم که کشتار منا به فراموشی سپرده نشود. باید تحقیق گسترده ای پیرامون ابعاد وقوع این فاجعه خوف انگیز صورت گیرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: فاجعه منا در نتیجه بی تدبیری و بی کفایتی مقامات سعودی اتفاق افتاد.

وی به آخرین تحولات عراق و مبارزه با داعش در این کشور نیز اشاره کرده و اظهار داشت: خطاب به عراقی ها می گویم که به آمریکا و هیچ توطئه گری در جهان اعتماد نکنند، چرا که آنها قادر هستند با یاری گرفتن از نام امام حسین (ع) بر داعش غلبه کنند.

سید حسن نصرالله در خصوص تحولات داخلی لبنان نیز تصریح کرد: آنچه که مسلم است، این است که نباید برای حل مسائل داخلی روی تحولات منطقه ای حساب باز کرد؛ تنها راه برون رفت از بحران کشور، راهکار سیاسی است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند تصمیم خود در داخل را به حزب الله تحمیل کند.

وی خطاب به جریان المستقبل گفت: شما سالها منتظر بودید تا دولت بشار اسد سقوط کند تا بدین طریق بتوانید سکان قدرت در لبنان را به دست بگیرید؛ اکنون پنج سال گذشت و دولت سوریه هم سقوط نکرد. با این حال بازهم درس عبرت نگرفتید و منتظر مذاکرات ایرانی ـ سعودی هستید. حل مسائل داخلی لبنان هیچ ارتباطی به تحولات منطقه ای ندارد.

نصرالله خطاب به تکفیری ها، رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود گفت: ما دست ذلت به شما نخواهیم داد، زیرا اهل جهاد و مقاومت هستیم؛ تهدیدات امثال شما، ما را نمی هراساند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله لبنان با خون ها و اشک های خود اهداف امام حسین (ع) را دنبال می کند، تصریح کرد: ما با این شیوه بر هر طغیانگر و اشغالگری پیروز خواهیم شد و از اسلام صیانت خواهیم کرد.

وی با اشاره به تجاوز رژیم سعودی به یمن و محکومیت شدید این تجاوز، تصریح کرد: همچنان به حمایت از مردم بی دفاع یمن در مقابل تجاوز آمریکایی ـ سعودی ادامه می دهیم.

نصرالله تأکید کرد: امام خامنه ای و ایرانی ها بزرگتر از آن هستند که به خاطر منافع خود، دوستان و هم‌پیمانانشان را بفروشند؛ برعکس آنها منافع خود را قربانی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها