عربستان سعودی به عنوان حکومتی دیکتاتور و تمامیت خواه، از پیام انقلاب اسلامی مبنی بر استقلال، عزت و آزادی در رنج بوده و نگران سرایت این تفکر به کشورهای منطقه به‌خصوص کشور تحت تسلط خود بوده و از این ‌رو تلاش کرده به بهانه‌های مختلف ساز نا کوکی را علیه جمهوری اسلامی ایران بنوازد.
کد خبر: ۸۴۶۶۱۱
پیامدهای سیاسی اسلام سعودی

اقتدار،‌ رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در منطقه از دیگر مواردی است که موجبات نگرانی عربستان را فراهم آورده و این کشور را مجبور کرده از کانال‌های مختلف و با ساختن اهداف پوشالی تلاش کند موقعیت خود را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به نمایش بگذارد و با چنگ و دندان، ادعای هدایتگری منطقه‌ای داشته باشد. این در حالی است که همه می‌دانیم عربستان سعودی پیرو وهابیت یعنی مذهبی دست‌ساخته دولت انگلیس است که در واقع هر گونه توسل به اولیای الهی و اماکن مقدسه را شرک تلقی می‌کند.

در دیدگاه این مذهب، پیروان اهل بیت خارج از دین به شمار می‌روند و به‌نوعی مشرک تلقی می‌شوند،‌ در حالی که اسلام ناب محمدی نزد اهل بیت است و پیروانش از مسلمانان واقعی محسوب می‌شوند. بنابراین اسلام دولت عربستان با گسترش وهابیت، درعرصه سیاسی تبدیل به القاعده و داعش شده که هم اکنون با پیروان اهل بیت و جمهوری اسلامی ایران که محور اعتقاد به اهل بیت است، ستیز جدی دارد.

دامنه اختلافات عربستان با ایران آن‌قدر بالا گرفته که در حادثه منا، عربستان سعودی به جای التیام زخم‌ها بر امت اسلامی و جانباختگان ازجمله ایران به فرافکنی، فرصت‌طلبی و ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی پرداخت و فضا را آلوده کرد. این در حالی است که این رفتار سعودی با خشم جهان اسلام روبه‌رو شده است.

ناصر سودانی

رئیس گروه دوستی پارلمانی عمان،عراق وسودان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها