نیروی دریایی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: کمک‌های ارسالی به یمن توسط ائتلاف تحت رهبری آل سعود در دریای سرخ متوقف می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۴۱۶
عربستان از کمک‌رسانی به مردم یمن جلوگیری می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازایسنا، این در حالی است که یمن درگیر یک فاجعه بشری است و کمک‌های ارسالی به این منطقه با انسداد طولانی‌مدت بنادر و تداوم جنگ در این کشور متوقف شده‌اند.

در همین حال نیروی دریایی آمریکا در گزارشی تاکید کرد: کشتی‌های جنگی نیروهای ائتلاف عربی با استقرار در بندر دریای سرخ به کشتی‌های تجاری نسبت به دور بودن از مناطق تحت جنگ هشدار داده‌اند.

براساس این گزارش، پیام کشتی‌های جنگی این نیروها به کشتی‌های کمک‌رسان این است که تنها کشتی‌هایی که دارای مجوز هستند اجازه ورود به بنادر را پیدا خواهند کرد و سایر کشتی‌ها مجبور به بازگشت خواهند بود.

این در حالی است که در این گزارش آمده است دولت یمن اجازه ورود این کشتی‌ها را صادر کرده اما نیروهای ائتلاف از ورود آنها جلوگیری می‌کند.

با این حال سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی ارسال پیام از سوی ناوهای این نیروها در دریای سرخ را تکذیب کرده و می‌گوید نیروهای ائتلاف تنها از حامل‌های کمک‌های بشردوستانه می‌خواهد تا از طریق فرآیند این امر که مشخص شده وارد بنادر شوند.

منظور از فرآیند در این مساله ارائه درخواست، انجام بررسی‌ها و صدور مجوز است.

کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به یمن باید درخواست خود را به دولت یمن ارائه دهند اما بررسی‌ها و بازرسی‌ها از سوی نیروهای ائتلاف انجام خواهد شد.

در همین حال استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل با اشاره به عدم ورود سوخت مورد نیاز یمن به این کشور طی دو ماه اخیر خواستار رفع موانع در مسیر کمک‌های بشردوستانه از سوی ائتلاف شد.

دوجاریک در این باره گفت: ما از کسانی که شرایط را پیچیده‌تر می‌کنند می‌خواهیم تا دست از این اقدامات بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها