ارتش سوریه عملیات گسترده ای را در حومه جنوب غربی حلب آغاز کرد که در پی حملات نظامی گسترده ارتش سوریه به مناطق جنوبی شهر حلب ، عناصر تکفیری داعش از روستا تل ناعم عقب نشینی کردند و نیروهای امنیتی این روستا تحت کنترل خود درآوردند .
کد خبر: ۸۴۶۴۹۲
آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در حلب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،‌ المیادین گزارش داد منابع محلی و میدانی همچنین گزارش دادند همزمان با آغاز حمله نظامی ارتش سوریه ، جنگنده های روسیه نیز دو شهرک تل خضر و تل الیاس را بمباران کردند . این منابع به جزئیات این حملات و تلفات و خسارات آن اشاره ای نکردند .منابع محلی افزودند با آغاز حملات نظامی ارتش سوریه ، مخالفان مسلح در مناطق جنوب شهر حلب حالت آماده باش و بسیج عمومی در میان همه گروهها برای مقابله با حملات ارتش اعلام کردند.

همچنین ارتش سوریه عملیات گسترده ای را در مناطق شمالی استان حمص آغاز کرده است.ارتش سوریه به موازات جبهه های نبرد در حماه،حلب ، ادلب و لاذقیه جبهه جدیدی در حومه شمالی استان حمص گشوده و توانسته به پیشروی هایی در محورهای تلبیسه،کیسین و تیر معله برسد. نیروهای ارتش سوریه و کمیته های مردمی توانستند روستای الخالدیه را از عناصر مسلح بازپس بگیرند. بیست تن از عناصر مسلح در روستای تیرمعله در حومه شمالی استان حمص کشته شدند. از سوی دیگر منابع امنیتی اعلام کردند ابوبکر الشیشانی فرمانده سابق گروه احرار الشام در حمص بر اثر یکی از حملات هوایی روسیه کشته شده است.

درعملیات نظامی ارتش سوریه در حومه شمالی استان حمص، مناطق خالدیه و مشاریع به کنترل نیروهای سوری درآمده است. نیروهای ارتش سوریه به همراه نیروهای دفاع ملی و با استفاده از حملات هوایی روسیه و حملات توپخانه ای ارتش به پیشروی خود در این منطقه ادامه می دهند. برخی از مواضع نظامی به کنترل نیروهای سوری درآمده است که می تواند مقدمه ای برای ادامه عملیات زمینی در این منطقه باشد. طرح قوی ارتش سوریه باعث تغییر مواضع دفاعی گروه های مسلح و ترسیم خطوط جدید درگیری شده است. ارتش سوریه توانست در این منطقه ده ها نفر از عناصر مسلح را از بین ببرد. ارتش سوریه به صورت گسترده مواضع گروه های مسلح را در تلبیسه، الرستن،سهل الحوله و تیرمعله هدف قرار می دهد. عملیات ارتش سوریه برای بازپس گرفتن مناطق شمالی استان حمص در چارچوب دیگر عملیات ارتش در این کشور پس از مشارکت روسیه در جنگ با تروریسم است.

نظامی ارتش سوریه گفت: یگان های مختلف ارتش سوریه در هماهنگی با نیروی هوایی سوریه و روسیه حملات مشخصی را علیه مواضع گروه های مسلح در مناطق تلبیسه،تیرمعله و دارالکبیره صورت دادند. این عملیات همچنین با پشتیبانی حملات گسترده ای توپخانه ای صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد : 32 پایگاه و مخفیگاه گروه (تکفیری - صهیونیستی) داعش در سوریه هدف حملات هوایی جنگنده های این کشور قرار گرفت .ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت در حملات هوایی دیروز جنگنده های روسی علیه مواضع تروریست های تکفیری در سوریه یکی از سامانه های ضد هوایی این گروه منهدم شد .کوناشینکوف افزود : تروریست های تکفیری چندی پیش این سامانه ضد هوایی را در جریان حمله به نیروهای امنیتی سوریه بدست آورده بودند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها