جانشین فرمانده ناجا از آمادگی پلیس برای برپایی هرچه با شکوه تر دهه محرم، شروع به کار پلیس افتخاری، اجرایی شدن طرح تجمیع پلاک‌ها در آینده‌ای نزدیک و آمادگی پلیس برای تشخیص هویت مدفون‌ شدگان در عربستان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۱۷۳
اجرایی شدن طرح تجمیع پلاک‌ها در آینده‌ای نزدیک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا در مورد منشور حقوق شهروندی اظهارداشت: قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ابتدای سال جاری در نیروی انتظامی راه‌اندازی شد که هدفش ارتقاء رفتار و اخلاق حرفه‌ای و آموزش بوده است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: این قرارگاه برای ارتقای رفتار حرفه‌ای پلیس تشکیل شد که امروز شروع کار آن در پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است تا پلیس در این قرارگاه به آخرین یافته‌های علمی در حوزه خود برسد.

وی افزود: اعمال قانون باید همراه با رعایت حقوق شهروندی و ادب و احترام نسبت به مردم باشد و به واسطه این حقوق شهروندی، امروز این منشور حقوق شهروندی رونمایی شد.

سردار مومنی در پاسخ به سوالی در مورد طرح LEZ اظهار داشت: هر طرحی الزاماتی دارد اما رعایت حقوق مردم از مهمترین الزامات است و نباید طرح‌های پی‌در پی و مطالعه نشده نظم مردم را به هم بریزد.

جانشین فرمانده ناجا در مورد آمادگی پلیس برای دهه محرم گفت: در حوزه انتظامی و ترافیکی تمهیداتی اندیشیده شده؛ پلیس راهور در حوزه روان‌سازی ترافیک برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته و در حوزه انتظامی نیز جلساتی با هیأت‌ها برگزار شده تا یک نفر از آنها به عنوان همیار پلیس حضور داشته باشد و روان‌سازی ترافیک اقدام کند.

وی یکی از رویکردهای جدید ناجا را راه‌اندازی پلیس افتخاری و استفاده از همه ظرفیت های مردم در تمام بخش‌ها دانست و افزود: پلیس راهور در بحث همیار پلیس و فرهنگ‌ ترافیک از ظرفیت مردم استفاده کرده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس افتخاری در مجلس به تصویب رسیده و یکی از رویکردهای آن در سال جاری تشکیل آن در همه پلیس‌هاست؛ نزدیک به 20 هزار نفر سازماندهی شده‌اند و اعلام آمادگی زیادی نیز شده است.

وی گفت: رویکرد اصلی استفاده از پلیس افتخاری در تعیین امنیت محله محور است؛ آنها شروع به کار کرده‌اند و امیدواریم در همه محلات، شهرها و استان‌ها گسترش پیدا کنند چرا که دیگر با کار سنتی نمی‌توان اقدامات را انجام داد.

سردار مومنی در مورد طرح تجمیع پلاک‌ها اظهارداشت: پلاک‌ها باید یکسان شوند و همه پلاک‌ها ملی شوند که این امر مورد تصویب قرار گرفته است.

جانشین فرمانده ناجا به عملیاتی شدن این طرح در نیروی انتظامی از 3-2 سال قبل اشاره کرد و افزود: برای نیروهای مسلح در ستاد کل نیز این مسئله به تصویب رسیده و عنقریب اجرایی خواهد شد و در آینده هیچ پلاک غیر ملی مجاز به تردد نیست.

وی در مورد فیلم منتشر شده‌ای که گشت ارشاد یک عروس را به علت بی‌حجابی در اراک دستگیر کرد، گفت: موضوع در دست بررسی است و سخنگوی ناجا پس از بررسی‌های لازم در این خصوص سخن خواهند گفت.

این مقام ارشد نیروی انتظامی، بازدید نامحسوس و با لباس شخصی مسئولان را عنوان کرد و افزود: این موضوع به طور مرتب اتفاق می‌افتد و مسلم است که استان‌ها از ماموریت مسئولان مطلع نیستند.

سردار مومنی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا جریمه شده‌اید، اظهارداشت: در سال‌های دور به دلیل همراه نداشتن گواهینامه جریمه شدم.

وی با بیان این مطلب که هیچکس برتر از قانون نیست، تصریح کرد: امیدوارم به جایی برسیم که منصب و مقام و جایگاه باعث تفاوت در اجرای قانون نشود و مسئولان هم به قانون تمکین کنند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در خصوص اعلام آمادگی پلیس ایران برای حج سال آینده اظهارداشت: مستقیماً پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم و از طریق اینترپل نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم؛ همچنین در خصوص شناسایی و تشخیص هویت جان‌باختگان نیز پلیس تشخیص هویت از طریق DNA و اثر انگشت اقدامات خود را انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اگر از ظرفیت پلیس کشورهای اسلامی استفاده می‌شد از این فاجعه جلوگیری می‌شد.

سردار مومنی از اعلام آمادگی پلیس ایران برای تتشخیص هویت مفقودانی که ممکن است جزء مدفون شدگان باشند، خبر داد و افزود: پلیس ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و در صورت آماده شدن شرایط، پلیس تشخیص هویت اعزام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها