رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای درباره مدت زمان شکست داعش گفت: من هیچ گاه نگفتم که تضعیف و شکست داعش تنها در طول یک سال انجام خواهد شد و تا زمانی که اسد در قدرت است، این خیلی سخت خواهد بود تا بر روی داعش تمرکز کنیم.
کد خبر: ۸۴۵۱۳۲
تا اسد در قدرت است نمی‌توانیم با داعش مبارزه کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه سی‌بی‌اس نیوز به سئوالات استیو کرافت خبرنگار این شبکه درباره موضوعات مختلفی از جمله حملات هوایی روسیه در سوریه، گروه تروریستی داعش و رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی پاسخ داده است.

اوباما در ابتدا در پاسخ به سئوال خبرنگار سی بی اس نیوز در خصوص حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه و آموزش نیروهای مخالف سوری برای مقابله با داعش و نتایج این اقدامات در یک سال گذشته، گفت: من هیچ گاه نگفتم که تضعیف و شکست داعش تنها در طول یک سال انجام خواهد شد. این اقدامات در طول زمان انجام می شود و تضعیف و شکست داعش نیاز به زمان دارد.

خبرنگار سی بی اس در ادامه گفت: اینجا یک سئوال وجود دارد. اگر به اوضاع نگاهی بیندازید خیلی سخت بتوان گفت وضعیت بهبود یافته است. تنها چیزی که واقعا تغییر کرده، آمار تلفات است که به شدت رو به افزایش بوده و تعداد آوارگان سوری که همچنان به سوی اروپا سرازیر می شوند.

اوباما در پاسخ گفت: سوریه یک مشکل سخت برای کل جامعه جهانی بوده و بی شک، این مساله برای مردم سوریه که گرفتار این جنگ داخلی شده‌اند، سخت ترین چیز بوده است. مردم سوریه گرفتار یک دیکتاتور بی رحم شده‌اند که بمب‌های بشکه‌ای روی آنها می‌اندازد و فکر می‌کند حفظ قدرت مهمتر از سرنوشت کشورش است.

اوباما افزود: مردم سوریه همچنین با یک سازمان وحشی به نام داعش و برخی گروه‌های وابسته به القاعده روبرو هستند که در حال اجرای عملیات در خاک این کشور هستند. کاری که ما قادر به انجام آن بوده‌ایم این بوده که روند پیشروی داعش را در برخی مناطق کلیدی و مهم متوقف کرده و در برخی نقاط آنها را به عقب برگردانیم، به خصوص در عراق. در سوریه نیز توانسته‌ایم برخی از عملیات آنها را مختل کنیم. ولی چیزی که تاکنون قادر به اجرای آن نبوده‌ایم، و من نیز به آن اذعان کرده‌ام، تغییر تحولات داخلی سوریه و دستیابی به این هدف بوده که راهی برای کمک به نیروهای مخالف میانه رو در روی زمین پیدا کنیم. ولی ما هرگز با هیچ توهمی روبرو نبوده‌ایم که از نظر نظامی بتوانیم مشکل داخل سوریه را حل و فصل کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از عراق و انتقاد شدید جمهوریخواهان، گفت: به سختی می‌توان گفت که این اقدام نادرست و اشتباه بوده است. من به شما تضمین می دهم که گروه هایی در خاورمیانه و شاید در داخل حزب جمهوریخواه هستند که فکر می کنند ما باید تعداد بی‌شماری از نظامیان آمریکایی را به خاورمیانه بفرستیم و این تنها ابزار تقویت قدرت ما در منطقه تلقی شود تا از این طریق بتوانیم صلح و امنیت را برقرار کنیم. ولی واقعیت این است که با انجام این اقدام با مرگ هزاران نظامی دیگر آمریکایی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر روبرو خواهیم شد و هزاران میلیارد دلار دیگر باید هزینه کنیم. آنها هیچ مشکلی با انجام این کارها ندارند. برخی افراد هستند که دوست دارند ببینند ما این اقدام را انجام بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها