عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ضمن تشکر ازنمایندگان مجلس برای تصویب کلیات طرح مربوط به اجرای برجام گفت: امیدوارم در روزهای آتی جزییات طرح هم تصویب شود و احتمالا دوشنبه آینده اعلام کنیم روز ادابشن دی (روز اجرای برجام) شروع شده و وارد فاز بعدی در اجرای برجام شویم.
کد خبر: ۸۴۴۸۴۲
احتمال ورود به مرحله جدید اجرای برجام از دوشنبه آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعباس عراقچی عصر یکشنبه در مراسم جشنواره آفتاب که در دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار شد اظهار داشت: آنچه که مسلم است همه به دنبال صلح هستیم. ملت ایران ملتی صلح طلب بوده و تاریخ معاصر ما به خوبی این مساله را ثابت می کند و ما در 250 سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم و دین ما هم دین صلح و سلام است. اما آیا صلح طلب بودن، لزوما صلح را به ارمغان می آورد؟ آیا ما که در طول چند قرن اخیر به هیچ کشوری حمله نکردیم جنگی هم علیه ما آغاز نشده است.

رییس ستاد پیگیری برجام وزارت امور خارجه با طرح این سوال که چه چیزی باعث صلح شده و از جنگ جلوگیری می کند اظهار داشت: آنچه که باعث می شود کشوری در صلح زندگی کند تنها صلح طلب بودن نیست؛ برای اینکه صلح در دنیا برقرار شود همه باید صلح طلب باشند اما زندگی در صلح و امنیت لازمه اش این است که آمادگی لازم برای زندگی بدون صلح را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از جنگ، بهترین راه، آماده بودن برای جنگ است؛ چرا که دنیا، دنیای قدرت است و ضعفا در آن پایمال می شوند. بنابر این، برای زندگی در صلح در دنیایی که سرتاپا سلطه طلبی است باید قوی بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم جنگی بر ما حادث نشود باید برای جنگ آماده باشیم و در فرهنگ ما نیز وجود دارد که «رو قوی شو اگر راحت جهان طلبی»

پی گیری حقوقی فاجعه منا

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امورخارجه همچنین در پاسخ به سووالی پیرامون آخرین پیگیری های وزارت امورخارجه در خصوص فاجعه منا اظهار داشت: تیم حقوقی وزارت امور خارجه در کنار معاونت حقوقی ریاست جمهوری و با نمایندگی سازمان حج و زیارت ، وزارت ارشاد و نهادهایی که درگیر بوده اند بررسی های خود را انجام می دهند. راه های مختلف پی گیری حقوقی در حال بررسی است و ما در حال ارزیابی شیوه های مختلف هستیم تا بهترین مسیر به لحاظ حقوقی و سیاسی طی شود که ان شاالله حقوق جان باختگان تامین شده و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

عراقچی همچنین در پاسخ به سووالی پیرامون سرنوشت غضنفر رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان اظهار داشت: متاسفانه از ایشان هنوز خبر جدیدی نداریم امیدواریم در بررسی هایی که انجام می شود و جنازه های جدیدی که پیدا خواهد شد سرنوشت ایشان هم روشن شود ولی هنوز خبر جدیدی نیست.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما هم امروز در مجلس تهدید شدید ؟ گفت: فکر نمی کنم نماینده محترمی که اینطور فرمودند قصد جدی داشتند؛ البته حالتشان جدی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
۰
۰
برجام اجرا شد , حق ایران به فنا رفت , هیچ تحریمی هم هنوز برداشته نشده اعتراض هم كه می شود رییس جمهور مملكت می گوید مشتی بیسواد ,...

نیازمندی ها