رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

اجرای کامل برجام از 2 ماه دیگر

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما اینجا نیامده ایم که در خلأ به شما قول بدهیم ، ما که در خلأ مذاکره نکرده ایم ما براساس یک اصول و چارچوبی مذاکره کرده ایم ، آن چارچوب را چه کسی تعیین کرده است؟ آیا بنده تعیین کرده ام؟
کد خبر: ۸۴۴۷۲۰
برادر عزیزی به من می گوید روی تو سیمان می ریزیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی اکبر صالحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: آیا نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از 36 سال نتوانسته است خودش را به گونه ای مدیریت کند که تکلیف یک عده مذاکره کننده را روشن کند؟ قطعا اینگونه نیست.

وی افزود: ما اگر مذاکره کرده ایم در یک چارچوبی مذاکره کرده ایم ، کف و سقف برای ما تعیین شده بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ببخشید که این نکته را عرض می کنم ، تا به امروز سکوت کرده ام اما چند روز پیش در تلویزیون برای ما آرزوی مرگ می کردند.

صالحی افزود: آقایی آمده و در تلویزیون گفته است 10 سال زمان برجام است ، سن این آقا (صالحی) 66 سال است و متوسط عمر ایرانیان 72 سال است بنابر این ، این آقا (صالحی) تا آن زمان مرده است ، این چه نحوه حرف زدن است ؟ آن فرد جای خدا نشسته که ببیند ما تا کی زنده هستیم و کی می میریم ؟ این چگونه صحبت کردنی است؟

وی ادامه داد:‌ الان یک برادر عزیزی آمده اینجا و با قسم جلاله می گوید روی تو سیمان می ریزیم و تو را می کشیم ، آیا این در نظام جمهوری اسلامی نحوه بیان است ؟ این نحوه گفتار است ؟ این نحوه صحبت است برای کسانی که می خواهند به این نظام خدمت کنند و به او بگویند روی شما سیمان می ریزیم و در قلب راکتور دفنتان می کنیم؟

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: عزیزان عنایت بفرمایید که چگونه جوسازی می کنند ، سکوت کرده ام ، می گویند از عدم تخصص افکار عمومی سوء استفاده می کنم ، می گویند پلوتونیوم مهم است و آن را از دست داده ایم و به عنوان یک دانشمند می گویند این پلوتونیوم برای گداخت هسته ای بکار گرفته می شود و ما نباید پلوتونیوم و آب سنگین را صادر کنیم.

وی ادامه داد: ببینید چگونه مسائل مخدوش می شود ، کسی که 40 سال در مسائل علمی کار می کند برای یک بار و برای همیشه به شما می گوید حالا که قرار است روی ما سیمان ریخته شود گوش کنید.

صالحی افزود: راکتور سابق ما یعنی همین راکتور فعلی 8 کیلو پلوتونیوم در سال تولید می کند ، 30 سال عمر این راکتور است بنابر این 30 تا 8 کیلو می شود 240 کیلو پلوتونیوم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها