بهترین هدیه‌ای که فانی از دانش‌آموزانش در روز معلم گرفت

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری

مدیر کل امور صندوق بازنشستگی استان همدان گفت: با تمهیدات و پیگیری های به عمل آمده توسط صندوق بازنشستگی استان همدان مدت زمان سابقه مربیان مهدهای کودک در حقوق بازنشستگی آنان لحاظ می شود.
کد خبر: ۸۴۴۶۹۲
سابقه خدمت مربیان پیش دبستانی در حقوق بازنشستگی لحاظ می شود

به گزارش ایرنا، غلامرضا سیفی شامگاه شنبه در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان نهاوند در کانون شهید باهنر افزود: با توجه به اینکه تاکنون سابقه کار مربیان پیش دبستانی که اغلب خانمها می باشند جزء سنوات خدمتی آنان محسوب نشده و در بازنشستگی بی تاثیر بوده از سوی سازمان بازنشستگی و با پیگیریهایی که از مراجع قانونی به عمل آمد این مشکل برطرف و سابقه آنان هنگام بازنشستگی لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان از سرمایه های انسانی کشور محسوب می شوند، گفت: پرسنل بازنشسته یکی از سرمایه های عظیم دستگاه های اجرایی محسوب می شوند و دستگاه های اجرایی می توانند از تجربیات آنان در طول سالیان متمادی خدمتشان بویژه برای راهنمایی و هدایت پرسنل جوان و کم تجربه در بخش های مختلف استفاده کنند.

وی افزود: احترام و قدرشناسی به پاس کوشش ها و تلاشهای بازنشستگان که 30 سال از بهترین سالهای عمر خود را در مسیر سازندگی، آبادانی و خدمت به جامعه صرف کرده اند بخشی از فرهنگ جامعه ایرانی است که خوشبختانه این فرهنگ در خانواده های ایرانی گسترش و رواج دارد.

سیفی از ایجاد دو خانه مهر از سال آینده در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر کار ساخت دو خانه مهر ویژه بازنشستگان در شهرهای همدان و ملایر در حال اجراست که امید است سال آینده شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی همچنین از مراحل مقدماتی ایجاد سومین خانه مهر استان در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: با پیگیریهای به عمل آمده برای ایجاد خانه مهر در نهاوند اعتبارات لازم منظور شده که در صورت اختصاص زمین مناسب نیز عملیات اجرایی خانه مهر نهاوند نیز آغاز خواهد شد .

وی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: امسال بیمه طلایی برای همه بازنشستگان در قالب بیمه تکمیلی آتیه ساز حافظ اجرا شد ک خوشبختانه سقف بیمه ها در قسمت های مختلف نسبت به سال های گذشته بالا رفته است.

سیفی از دیگر اقدامات انجام شده برای رفاه حال بازنشستگان را اعمال رتبه شغلی خبره و عالی در حقوق آنان ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بحث رتبه شغلی چند سالی بود که در حقوق بازنشستگان اعمال نشده بود لذا از سوی سازمان بازنشستگی امسال این تغییرات بوجود آمد و اداره بازنشستگی همدان به عنوان اولین استان کشور کار اجرایی نمودن آنرا برای چهار هزار و 600 نفر بازنشسته از بهمن 93 تا اردیبهشت ماه سال 94 به اتمام رساند .

در حال حاضر 30 هزار نفر از بازنشستگان ادارات استان همدان تحت پوشش صندوق بازنستگی استان می باشند که از این تعداد 24 هزار نفر یعنی 76 درصد بازنشستگان مربوط به آموزش و پرورش می باشند.

در شهرستان نهاوند نیز دو هزار و 300 نفر بازنشسته وجود دارد که هزار و 80 نفر آنان آموز و پرورشی می باشند.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها