برای حمید سبزواری و با امید به سلامتی‌اش

نامی که فراموش نمی‌شود

اسفندیار قره‌باغی اگرچه سابقه سال‌ها فعالیت در عرصه موسیقی دارد و به‌خصوص در دوران جنگ تحمیلی در ساخت بیش از 700 سرود مشارکت کرد و خوانندگی سرودهای مختلفی را برعهده داشت، همچنان به عنوان خواننده سرود معروف «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» (شعر حمید سبزواری و موسیقی احمدعلی راغب) شناخته می‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۴۴۳
سازش نمی‌پذیریم

او که در 74 سالگی همچنان صدای محکم و استواری دارد، در گفت‌وگو با جام‌جم حضور در برنامه «آبی‌ترین وصال» را سفارشی از سوی سازمان اوج و نیروی دریایی سپاه می‌داند و می‌گوید: هرشب در یکی از بخش‌های موسیقایی برنامه آبی‌ترین وصال، سرود «سازش نمی‌پذیریم» را اجرا می‌کنم که علاوه بر خوانندگی، شاعر و آهنگساز آن هم بوده‌ام.

این خواننده پیشکسوت اعتقاد دارد سرودهای ضدآمریکایی و ضداستکباری همواره مخاطبان خاص خود را دارد و مردمی که دنبال محتوای ارزشمند هستند، این سرودها را از دست نمی‌دهند. ضمن این‌که مردم کشور ما خاطرات فراموش نشدنی با سرودهایی چون «آمریکا آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» دارند و با آن زندگی کرده‌اند. او دراین خصوص جمله جالبی می‌گوید: مردم دو دسته‌اند؛ یکی آنهایی که موسیقی‌های ارزشی و اصیل را می‌شنوند و عده دیگر هم که زیرابرو برمی‌دارند، کارهای خوانندگانی مشخص را دنبال می‌کنند! قره‌باغی خاطره‌ای هم از اجرای سرود ضداستکباری «مرگ بر اسرائیل» در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی نقل می‌کند و می‌افزاید: دو سال قبل مهمان سیدحسن نصرالله در لبنان بودم و سرود مرگ بر اسرائیل را جلوی دیوار اسرائیلی‌ها اجرا کردم، اما نیمه شب اسرائیلی‌ها که از این اجرا به جوش آمده بودند، دو موشک به سمت هتل محل اقامت ما شلیک کردند. او درباره سرود «سازش نمی‌پذیریم» هم که این شب‌ها در آبی‌ترین وصال اجرا می‌کند، توضیح می‌دهد: پیرو صحبت رهبر معظم انقلاب که گفتند نسبت به آمریکا نرمش قهرمانانه داشته باشید اما بدانید که مورد اعتماد نیست، این اثر را که یادآور سرود مرگ برآمریکا بود تولید کردم که نخستین بار در روز دانش‌آموز دو سال پیش اجرا شد.

اسفندیار قره‌باغی

خواننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها