نیجریه؛ شرق آفریقا

سفر به کشور جشن‌ها و بوستان‌ها

کشوری در قاره سیاه که با 170 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقاست. سرزمینی با تنوع قومی و مذهبی زیاد که 50 درصد جمعیت مسلمان و 40 درصد مسیحی را در خود جای داده که همین امر بر چندپارگی کشور و از سوی دیگر تنوع فرهنگی و زیبایی‌های آن افزوده است.
کد خبر: ۸۴۴۲۹۸
سفر به کشور جشن‌ها و بوستان‌ها

مردمانی که از فقر شدید رنج می‌برند و هر لحظه از خطر حملات گروه تروریستی بوکوحرام بر خود می‌لرزند! اینها همه ویژگی‌های تلخ و شیرین مقصد این هفته ما، یعنی نیجریه هستند.

به علت تنوع گروه‌های قومی، گردشگری در نیجریه تا حد زیادی به آداب و رسوم و همچنین جشن‌های مختلف متکی است.

البته جنگل‌های بارانی، دشت‌ها، آبشارها و دیگر جاذبه‌های طبیعی نیز در این میان نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

با این حال، به خاطر سطح پایین برق‌رسانی، وضعیت بد جاده‌ها و کیفیت پایین آب، این صنعت با مشکلات اساسی روبه‌روست.

با وجود موانع گسترده و دشواری‌های زیاد، نیجریه نیز مانند برخی کشورهای آفریقایی دیگر، طرفداران سرسختی دارد.

برگزاری جشن‌های گوناگون یکی از دلایلی است که جهانگردان بار سفر را برای رفتن به این کشور می‌بندند. یکی از جشنواره‌های محبوب و مشهور، مراسم دوربار است.

جشنواره دوربار، مراسمی است که هر ساله در چندین شهر نیجریه جشن گرفته می‌شود. این جشن که نقطه اوج دو عید فطر و قربان است با نماز و نیایش شروع شده و سپس با رژه افرادی بر روی اسب و پخش موسیقی ادامه پیدا می‌کند.

دوربار بیشتر در سه شهر کاستینا، بیدا و کانو برگزار و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شناخته می‌شود.

بوستان‌های ملی مانند پارک ملی یانکاری و پارک ملی کراس ریور از دیگر جاذبه‌های گردشگری نیجریه هستند.

یانکاری، پارک حیات‌وحش با وسعت 2244 کیلومترمربع در شمال شرقی این کشور واقع شده است. در این حوزه، چشمه‌های طبیعی آب گرم و همچنین طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانوران قرار دارند.

در واقع یانکاری در سال 1956 به‌عنوان تفریحگاه ساخته شد، اما بعدها در سال 1991 به بزرگ‌ترین پارک ملی نیجریه تبدیل گردید.

این پارک نقش مهمی در توسعه و ترویج گردشگری نیجریه ایفا کرده، به گونه‌ای که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در نظر جهانگردان است.

جاذبه طبیعی نیجریه تنها پارک‌های آن نیست؛ برای دیدن نوع دیگری از طبیعت سرسخت این کشور باید راهی پایتخت شد.

صخره آسو در حومه ابوجا، به شکل یک دیواره سنگی 400 متری جا خوش کرده و از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های این شهر است.

ساختمان ریاست جمهوری، مجلس شورای ملی و دیوان‌عالی نیجریه در اطراف این صخره قرار گرفته‌اند. آسو در زبان مادری مردمان باستان که روزگاری در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند در واقع آسوکورو به معنای پیروزی است.

از مناطق طبیعی که بگذریم، دیدن شهرهای نیجریه هم خالی از لطف نیست. لاگوس از معروف‌ ترین شهرهای این کشور است که پایتخت سابق آن هم هست.

این شهر بندری، دومین سرعت رشد را در میان شهرهای قاره آفریقا دارد. لاگوس پس از شروع پروژه نوسازی، به‌تدریج به یک مقصد توریستی مهم و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آفریقا و حتی جهان تبدیل شده است.

در درجه اول، این شهر به مرکزی برای انجام کسب و کار شهرت یافت، اما امروزه جزیره‌های زیبای آن به ویژه سواحل شنی، بهانه‌ای برای سفردوستان فراهم کرده‌اند.

یکی از این جزایر، جزیره ویکتوریا بوده که منطقه‌ای مرفه و یکی از منحصر به‌فردترین و گرانقیمت‌ترین مناطق شهری در نیجریه است.

چطور برویم؟

عده‌ای از گردشگران برای دیدن مناطق چشم‌نواز نیجریه، راهی جزیره ویکتوریا می‌شوند، اما بدانید اگر می‌خواهید شما نیز به سبک مردمان اروپایی راهی این نقطه شوید باید هزینه گزافی را بپردازید.

تورهای گردشگری به علت ناامنی‌های اخیر نیجریه، تمایلی برای ترتیب دادن سفر به این کشور ندارند لذا خودتان راهی بلوار آفریقا (نلسون ماندلا) در تهران شوید تا مقدمات گرفتن ویزا را انجام دهید.

پرواز به نیجریه توسط ایرلاین‌های مختلفی انجام می‌شود که ارزان‌ترین و سریع‌ترین پرواز، متعلق به پرواز امارات است.

چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها