سهراب نژاد: به فکر تغییر نسل باشیم

جام جم ورزشی: بازیکنان تیم ملی بسکتبال چین در سال 2010 وقتی در بازی‌های آسیایی گوانگجو برابر تیم ایران قرار گرفتند موفق شدند تیم ما را در نیمه نهایی شکست دهند؛ هر چند در آن بازی‌ها ایران با تمام قدرت خود شرکت نکرده بود، اما مانند امسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ژاپن را در بازی رده‌بندی شکست داد و به مدال برنز رسید.
کد خبر: ۸۴۴۰۱۹
سهراب نژاد: به فکر تغییر نسل باشیم

حامد سهراب‌نژاد از بازیکنان آن دوره تیم ملی درباره تغییر نسل تیم ملی چین می‌گوید: چینی‌ها یک دوره بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو روی بازیکنان جوان کار کردند و یکی از پارامترهای آنها قامت بلند بازیکنان بود. در این میان بازیکنان 217 و 215 سانتی‌متر به کالج‌های آمریکا معرفی شدند تا روی بدن این بازیکنان و تکنیک‌‌شان کار شود.

سهراب‌نژاد که بازی ایران و چین را در نیمه نهایی جام ملت‌ها دیده بود درباره این بازی می‌گوید: بازیکنان بلندقامت چین کار را برای بازیکنان ما سخت کرده بودند؛ به‌ویژه حامد حدادی که زیر سبد به تنهایی نمی‌توانست با دو یار قد بلند چین مبارزه کند، هر چند حامد در بیشتر دقایق نیز آنها را شکست داد، اما در کل تنها بود.

سنتر سابق تیم ملی بسکتبال درباره برنامه‌های آینده تیم ملی گفت: ما باید تکلیف‌مان را با تیم ملی مشخص کنیم؛ یا نسل طلایی یا بازیکنان جوان جایگزین. اینک که شیوه بازی‌های آسیا تغییر کرده است به تغییراتی در زیرساخت‌های بسکتبال ایران نیاز داریم تا همپای تغییرات بسکتبال جهانی حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها