شمار مرگ و میر ناشی از استعمال سیگار در چین در آینده ای نه چندان دور به حدود 2 میلیون نفر در سال می رسد و بر اساس گزارش های منتشر شده از میان هر سه مرد سیگاری جوان چینی، یک نفر جان خود را از دست خواهد داد.
کد خبر: ۸۴۳۹۴۷
یک سوم سیگاریهای چین در انتظار مرگ!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا ؛ پزشکان چینی با اشاره به اینکه رقم مرگ و میر سیگاری ها تا سال 2030 میلادی به 2 میلیون نفر می رسد از کاهش سن افراد سیگاری در میان مردم پرجمعیت ترین کشور جهان شدیدا ابراز نگرانی کرده اند.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که بر اساس گزارش های آماری گذشته نرخ مرگ و میر ناشی از کشیدن سیگار در چین حدود یک میلیون نفر بود.
نشریه «لانست» متعلق به پزشکان از قول دانشمندان چینی آورده است که در سال 2030 از میان هر سه جوان سیگاری یک نفر جان خود را از دست خواهد داد.
«جنمینگ» دانشمند چینی خاطرنشان کرده است که به دلیل پایین آمدن سن سیگاریها در این کشور بخصوص در میان مردان، دو سوم از جوانان چینی سیگاری شده اند که این یک هشدار بزرگ محسوب می شود.
او با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: چنانچه اقدامی فوری و در سطحی گسترده همراه با تعهد برای کاهش شمار سیگاری ها صورت نگیرد، چین با مرگ و میرهای زودهنگام روبه رو خواهد شد.
یک سوم از سیگاری های جهان معادل بیش از 330 میلیون نفر چینی هستند و این کشور از لحاظ مرگ و میر به دلیل استعمال سیگار در رده ششم جهان قرار دارد.
رقم مرگ و میر سالانه سیگاری ها در چین در سال 2010 میلادی یک میلیون نفر بود اما برای سال 2030میلادی نزدیک به دو میلیون و برای سال 2050 میلادی سه میلیون نفر تخمین زده شده است.
در سال 2010 میلادی نزدیک به 850 هزار مرد و 150 هزار زن به دلیل کشیدن سیگار جانشان را در این کشور از دست داده اند.
نرخ مرگ و میر در میان سیگاری ها اصولا دو برابر کسانی است که تاکنون سیگار نکشیده اند و خطر ابتلای به سرطان ریه و حمله قلبی برای آنها بسیار بالاست.
مسوولان شهر پکن پایتخت چین برای جلوگیری از استعمال بی رویه سیگار در این شهر از مدتی قبل کشیدن سیگار را در تمامی مکان های عمومی از جمله بیمارستان ها، هتل ها و سالن های غذاخوری ممنوع کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها