رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد؛

احتمال دفن جان باختگان فاجعه منا در عربستان

رئیس پزشکی قانونی کشور خبر داد:

تأیید هویت ۲۸۵ جانباخته فاجعه منا

رئیس پزشکی قانونی کشور با تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه منا، مجموع اجسادی را که در سه مرحله وارد کشور شدند، 308 جسد اعلام کرد و گفت: در مرحله اول 104، مرحله دوم 114 و مرحله سوم 90 جسد از قربانیان حادثه منا به پزشکی قانونی منتقل شد.
کد خبر: ۸۴۳۸۴۹
تأیید هویت ۲۸۵ جانباخته فاجعه منا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر احمد شجاعی افزود: از کل اجساد قربانیان منا تاکنون 285 جسد تأیید هویت قطعی شده و برای انجام تشریفات قانونی و تحویل به خانواده ها، به استان های مختلف ارسال شده‌است، در این میان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، فارس، مازندران، لرستان و اصفهان بیشترین آمار تلفات را داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روند تأیید هویت قطعی 23 تن از جانباختگان منا با روش‌های تخصصی ژنتیک و آزمایش‌ها DNA در پزشکی قانونی در حال انجام است. ضمن آنکه اجساد تا زمان تأیید هویت قطعی در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی نگهداری می شوند.

به گفته رئیس پزشکی قانونی کشور، مراحل تشخیص هویت اجساد در پزشکی قانونی در مرحله اول شامل معاینه اولیه و آنتروپولوژیک است و در صورت عدم تشخیص هویت بررسی‌ های تخصصی مانند نمونه گیری و DNA انجام می شود.

شجاعی تأکید کرد: فرم هایی به همین منظور تهیه شده و از طریق سازمان حج و زیارت در اختیار بستگان مفقودین این حادثه قرار گرفته است که تکمیل دقیق این فرم ها، کمک قابل توجهی در تسریع در امر شناسایی مفقودین حادثه خواهد کرد.

4 جسد ارسالی به استان های گلستان، گیلان و بوشهر که هویت شان تأیید نشد، برای تشخیص هویت به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارسال شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها