رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام:

کار ما تکمیل کننده تلاش تیم مذاکره کننده بود

علیرضا زاکانی و مسعود پزشکیان، رئیس و عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی دیروز در گفت‌وگوی مشترک با رسانه‌ها به بیان نظرات خود درباره گزارش برجام و توافق هسته‌ای پرداختند.
کد خبر: ۸۴۳۲۴۱

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون برجام مجلس در این مناظره با بیان این‌که کمیسیون ویژه برای ارائه گزارش از نظر همه کمیته‌ها استفاده کرد، درخصوص برخی اعتراض‌ها به گزارش این کمیسیون گفت: اعضای معترض به گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام می‌خواستند همه مشکلات جهان را در این کمیسیون حل کنند. زاکانی، روش هیات‌رئیسه در عدم ارجاع طرح یک‌فوریتی اقدام متناسب دولت برای اجرای برجام به کمیسیون ویژه بررسی برجام را غیرمنطقی خواند و گفت: حتی این طرح مذکور را به عنوان یک کمیسیون فرعی هم به ما ارجاع ندادند و عضو هیات‌رئیسه در پاسخ به اعتراض بنده گفت غفلتی صورت گرفته است.

براساس این گزارش، پزشکیان نیز در ادامه با تاکید بر این‌که هیچ روش علمی در گزارش کمیسیون برجام به‌کار گرفته نشده است، افزود: اگر می‌خواهیم برجام را نپذیریم اشکال ندارد، اما بگوییم این روندی که در تجارت، تحریم‌ها و اقتصاد در پیش‌روی ماست چه بلایی بر سر ما می‌آورد.

خسارت تاخیر تصویب برجام

در همین حال محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری با اشاره به ارجاع طرح یک‌فوریتی هسته‌ای به کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: از مجلس و کمیسیون امنیت قدردانی می‌کنیم که بلافاصله این طرح را مورد رسیدگی قرار داده و کلیات و جزئیات آن تصویب شد. طبیعتا با تصویب مجلس در هفته آینده می‌توان نسبت به برجام تصمیم‌گیری کرد و نباید فراموش کنیم که حتی یک روز تاخیر در اجرای برجام خسارت زیاد اقتصادی وارد می‌کند. به گزارش ایسنا، نوبخت افزود: البته ما خویشتنداری و مدارا کردیم، چون معتقدیم مجلس و فرزندان ملت همچون ما نگران وضعیت اقتصادی هستند و باید در زمان لازم رسیدگی‌ها را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها