جام جم ورزشی: بعد از رقابت های جهانی کشتی لاس وگاس بود که جامعه کشتی تحت تاثیر از نتایج ثبت شده ضعیف در این رقابت ها به صرافت جبران مافات افتاد.
کد خبر: ۸۴۲۱۰۷
اتحاد ، حلقه گمشده کشتی

به گزارش جام جم ورزشی ، اوضاع بسیار به هم ریخته به نظر می رسید و فضایی از یاس و ناامیدی نسبت به تکرار موفقیت های المپیک 2012 در المپیک 2016 به وجود آمده بود. به هر حال پس از ثبت این نتایج ضعیف در رقابت های جهانی لاس وگاس رسول خادم مجاب شد تا بتواند عملیات غیرممکن برگرداندن آب رفته به جوی را اجرایی کند. او در همین راستا دست به دامان محمد بنا شد، آقای خاص کشتی که فرنگی کاران را در المپیک 2012 لندن قهرمان کرد. اکنون بر اساس منافع ملی و در نظر گرفتن موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک 2016 ریودوژانیرو دوباره این مربی فراخوانده شده تا چاره ساز کشتی فرنگی ایران باشد که این روزها حال و هوایی بحرانی دارد. او ابتدا در رابطه با پذیرفتن سکان هدایت فرنگی کاران شک و تردیدهای بسیار زیادی داشت اما در نهایت با بازگشت خود به این تیم شوک بزرگ و مثبتی به فرنگی کاران داد.

این تفکر خادم را ارج می نهیم و با توجه به این اتفاق باید شاهد شادابی بیشتری در کشتی فرنگی و در جمع ملی پوشان باشیم. اکنون فرنگی کاران با توجه به حضور بنا با فراغ بال بهتری برای تکرار افتخارات گذشته تکرار می کنند. اینبار هدف المپیک 2016 است. این آماده سازی باید بدون حاشیه باشد که البته با توجه به حضور محمد بنا در راس کار کاملا محتمل به نظر می رسد. حضور بنا به خودی خود خط بطلان کشیدن به حاشیه های بسیاری است که پیش از این گریبان گیر تیم ملی و کشتی گیرانش شده بود. همدلی به وجود آمده در کشتی فرنگی امیدوار کننده است. البته این امیدواری زمانی بیشتر می شود که این همدلی در دل همه نفوذ کند.

اکنون وقت عبور از منیت هایی است که کشتی فرنگی را تا امروز بسیار اذیت کرده است. فراموش کردن منیت ها یعنی ثبت یک آینده درخشان تر. همدلی باید از خودمان شروع شود.

اتحاد حلقه گمشده کشتی فرنگی ایران بود اما اکنون به نظر می آید این اتحاد بازگشته چرا که همه دست به هم داده اند و البته منیت ها تا حدودی فراموش شده است.

به امید موفقیت های شیران بی ادعای کشتی ایران.

احمد دباغ - پیشکسوت کشتی

newsQrCode
برچسب ها: کشتی فرنگی کشتی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها