محققان می‌گویند عادات خواب تاثیر زیادی بر سلامت افراد دارد. نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که کم یا زیاد می‌خوابند در مقایسه با افرادی که هفت ساعت خواب با کیفیت در روز دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.
کد خبر: ۸۴۱۸۸۰
خواب زیاد ‌هم‌ مانند کم‌خوابی‌ مضر است
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که کم یا زیاد می‌خوابند در مقایسه با افرادی که هفت ساعت خواب با کیفیت در روز دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

در این مطالعه تمرکز بر کیفیت خواب بوده و این عامل، تعیین کننده میزان خطر ایجاد شده برای یک فرد است. محققان در جریان این تحقیق پاسخ پرسشنامه‌های 47 هزار فرد جوان و میانسال را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده‌اند. افراد شرکت‌کننده همچنین برای تشخیص آسیب‌های عروق کرونر زودرس تحت آزمایش‌های پیشرفته قرار گرفتند و تصلب شرایین آنها اندازه گیری شد. وجود کلسیم در عروق کرونر از نشانه‌های اولیه بیماری عروق کرونر (سرخرگ‌های قلبی) است.

طی این تحقیقات، محققان متوجه شدند میزان کلسیم موجود درعروق کرونر افرادی که در یک روز پنج ساعت یا کمتر می‌خوابند 50 درصد بیش از مقدار کلسیم موجود در عروق افرادی است که هفت ساعت در روز می‌خوابند. این میزان در افرادی که 9 ساعت یا بیشتر در روز می‌خوابیدند 70 درصد بیشتر از کسانی بود که هفت ساعت در روز می‌خوابیدند.

همچنین میزان کلسیم عروق افرادی که کیفیت خواب پایینی داشتند 20 درصد بیشتر از افرادی بود که خواب با کیفیتی را در طول شب تجربه می‌کردند. یوسونگ چانگ از بیمارستان کانگبوگ سامسون و مشاور ارشد تحقیقات این پروژه می‌گوید: بزرگسالانی که دچار اختلال خواب هستند، در مقایسه با کسانی که خواب با کیفیتی دارند یا هفت ساعت در روز می‌خوابند، شریان‌های سخت‌تری دارند. به عبارتی دیگر، بزرگسالانی که هفت ساعت در روز می‌خوابند و خواب با کیفیتی دارند نسبت به دیگران کمتر به بیماری عروق مبتلا می‌شوند.

منبع: Perfect Science

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها