عکس سلفی چهار پسر جوان قبل از زورگیری، سرنخ پلیس برای دستگیری سارقان حرفه‌ای بود.
کد خبر: ۸۴۱۲۴۴
عکس سلفی دزدان را گرفتار کرد

به گزارش جام‌جم، 28 خرداد امسال پسر دانشجویی با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت از چهار سارق زورگیر شکایت کرد. پسر 24 ساله در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: روز گذشته بعد از پایان کلاسم در میدان آزادی به مقصد شهرک ولیعصر سوار خودروی پراید سفیدی با چهار سرنشین شدم. هنوز دقایقی از حرکت نگذشته بود که سرنشین عقب خودرو با گذاشتن چاقو زیر گلویم تهدید کرد اگر سر و صدا کنم، مرا می‌کشد. همان لحظه سرنشین جلو با تهدید شوکر از من خواست اموالم را به آنها تحویل دهم. چهار سارق خشن با سرقت وسایل همراهم مرا حوالی یافت‌آباد از خودرو پیاده و فرار کردند. آنها تبلت، گوشی تلفن همراه ،هارد رایانه، حلقه ازدواج، کیف پول،کارت و مدارکم را به ارزش 7 میلیون تومان سرقت کردند.

با اعلام این شکایت، ماموران تحقیقاتشان را برای دستگیری سارقان آغاز کردند تا این‌که پسر دانشجو با مراجعه به پلیس اعلام کرد سارقان حاضر شدند اموالم را برگردانند و من هم با آنها در حوالی میدان آزادی قرار گذاشتم و برخی اموال سرقتی از جمله کیف، مدارک و تبلت را پس دادند. وقتی آنها در حال فرار بودند متوجه شدم تلفن همراه یکی از آنها از جیبش افتاده است.

با بررسی گوشی تلفن کشف شده ماموران توانستند عکس سلفی چهار سارق زورگیر را به دست آورند که پسر دانشجو با دیدن عکس اعلام کرد این افراد سارق اموالش هستند. در ادامه با بررسی عکس، ماموران متوجه شدند یکی از سارقان به نام حسن سابقه‌دار است. با مشخص شدن هویت یکی از سارقان از طریق عکس سلفی، تلاش برای دستگیری او آغاز شد تا این‌که ماموران موفق شدند حسن را همراه سه همدستش در شهرستان چهاردانگه شناسایی و دستگیر کنند.

دیروز با انتقال متهمان 18 تا 22 ساله به دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از آنها آغاز شد. پسر 19 ساله به نام جواد با قبول اتهام سرقت از پسر دانشجو گفت: خودرو متعلق به حسن بود. او ما را برای گردش به تهران آورد و پس از خوردن آبمیوه در حال بازگشت به چهاردانگه بودیم که حسن حوالی آزادی گفت برای درآوردن پول آبمیوه مسافر سوار کنیم.

وقتی پسر جوان را سوار کردیم متوجه شدیم او اموال با ارزش زیادی همراهش است. حسن که رئیس باند بود چاقویی را از داشبورد به من داد و گفت پسر جوان را تهدید کنم تا اموالش را سرقت کنیم.

در ادامه پدرام یکی دیگر از متهمان در بازجویی‌ها ادعا کرد من دانشجوی حسابداری هستم و فقط یک بار با اعضای باند بیرون رفتم. من از دیگر جرایم سه دوستم خبری ندارم و فقط در این سرقت با آنها همراه شدم.

سومین عضو باند نیز درباره عکس سلفی گفت: دقایقی قبل از سرقت عکس یادگاری را گرفتیم و تصور نمی‌کردیم این عکس سرنخ دستگیری ما شود.

با اعترافات اعضای باند، مشخص شد آنها علاوه بر سرقت هفت میلیونی از پسر دانشجو ده بار نیز کیف و موبایل دزدیده‌اند.

با به دست آمدن سرنخ‌های جدید از سرقت‌های سریالی اعضای باند، آنها با دستور علی وسیله ایزدموسی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای تحقیقات بیشتر بازداشت شده و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها