پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از معاون ارزی بانک مرکزی ایران اعلام کرد: با توجه به توافق ماه ژوییه (تیر) ایران و قدرت های جهانی در وین، در حدود 29 میلیارد دلار از وجوه بلوکه شده این کشور در ژانویه 2016 (دی ماه) آزاد شده و به این بانک برمی گردد.
کد خبر: ۸۳۹۲۸۰
وجوه بلوکه شده تا ماه ژانویه آزاد می شوند

غلامعلی کامیاب در حاشیه یک کنفرانس سرمایه گذاری در ژنو در گفت و گو با بلومبرگ، اظهار داشت: زمان آزاد شدن این وجوه حول و حوش ماه ژانویه است.

کنفرانس سرمایه گذاری ژنو، نخستین کنفرانسی است که پس تصویب شدن توافق هسته ای ایران توسط کنگره آمریکا برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، آزاد شدن این وجوه به کانون اصلی انتقاد مخالفان توافق هسته ای ایران در آمریکا تبدیل شده است. برخی از نمایندگان کنگره آمریکا معتقدند ایران از این وجوه برای تقویت دشمنی با متحدان آمریکا در منطقه استفاده خواهد کرد اما ایران می گوید از این وجوه برای سرمایه گذاری در زمینه های پتروشیمی و صنایع گاز طبیعی، معدن، جاده و ساختمان استفاده می کند.

این منابع هم اکنون در کشورهای مختلفی نگهداری می شوند و مجموع آنها می تواند در نهایت از 29 میلیارد دلار بیشتر باشد.

کامیاب افزود: ممکن است ارقام دیگری نیز وجود داشته باشند، اما بخش عمده دارایی های بلوکه شده ایران حدود 29 میلیارد دلار است.

براساس گزارش اخیر تلویزیون دولتی ایران، دارایی های بلوکه شده ایران شامل 23 میلیارد دلار ارز متعلق به بانک مرکزی و شش میلیارد دلار پول دولت است.به گفته کامیاب، ایران در خارج از کشور طلا ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها