جهش‌های آقای خوش‌ اخلاق

خامس رودریگوئز از تابستان سال گذشته که از موناکو به رئال‌مادرید پیوست پیشرفت زیادی کرده است. در واقع پیوستن به پرافتخارترین باشگاه اروپایی بیش از هر چیزی، اعتماد به نفس برترین گلزن جام جهانی 2014 برزیل را افزایش داده است. خامس تمام مولفه‌های حضور در باشگاهی همچون رئال‌مادرید را داشت. رودریگوئز که با انتقال 5/79 میلیون یورویی از موناکو به رئال‌مادرید به پنجمین خرید گرانقیمت تاریخ نقل و انتقالات دنیای فوتبال تبدیل شده بود، اکنون شرایط متفاوتی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۳۹۰۰۹
جهش‌های آقای خوش‌ اخلاق

در بدو پیوستن این بازیکن به رئال‌مادرید بسیاری خرید برترین گلزن جام‌جهانی از سوی باشگاه مادریدی را یک موفقیت بزرگ ارزیابی کردند، اما در مقابل عده دیگری هم بودند که عقیده داشتند خامس خرید خوبی برای قهرمان ده باره لیگ قهرمانان نیست. به فاصله بیش از یک سال از زمان پیوستن رودریگوئز به تیم کهکشانی حالا ثابت شده او یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌هایی است که طی ده سال اخیر به رئال پیوسته است. او با وجود همه مصدومیت‌هایی که در این مدت تحمل کرد اکنون ستاره محبوبی برای هواداران به‌شمار می‌رود. اما خامس در همین مدت نسبتا کم (‌بیش از یک فصل) جهش‌های قابل توجهی را تجربه کرده است.

افزایش شگفت‌انگیز قیمت یک بازیکن

افزایش قیمت یک بازیکن در بازار نقل و انتقالات به موارد متعددی بستگی دارد. در این میان فقط کیفیت فنی آن بازیکن در افزایش قیمت تاثیرگذار نیست. گاهی اوقات مواردی همچون چهره ستاره می‌تواند تاثیر‌گذار باشد؛ هر چند این ویژگی نقش بسیاری کمتری در قیمت یک بازیکن ایفا می‌کند و بیشتر همان توانایی‌های فنی هستند که تاثیرگذار شمرده می‌شوند. خامس رودریگوئز، این مهاجم تیم ملی فوتبال کلمبیا از آن دست بازیکنانی است که جذابیت‌های بصری و البته توانایی‌های فنی را کنار یکدیگر داشت.

این ویژگی‌ها باعث شد قیمت او در بازار نقل و انتقالات آنچنان بالا برود که تا امروز هیچ بازیکن دیگری، حتی رونالدو و مسی هم آن را تجربه نکردند. خامس سال گذشته هر چند با قراردادی 5/79 میلیون یورویی به رئال‌مادرید پیوست، اما بر اساس ادعای کارشناسان نقل و انتقالات تنها 35 میلیون یورو می‌ارزید، ولی همین کارشناسان اکنون او را 83 میلیون یورو قیمت‌گذاری کرده‌اند.

از سویی اگر رئال‌مادرید بخواهد خامس را در مهلت نقل و انتقالات به تیم دیگری واگذار کند، بیش از 88 میلیون یورو سود خواهد کرد.

قیمت خامس رودریگوئز این پتانسیل را دارد که حتی در آینده باز هم افزایش یابد. او جهش فوق‌العاده‌ای را در عرض تنها یک‌سال تجربه کرد.

خامس مهربان

خامس از اخلاق‌مدارترین بازیکنان دنیای فوتبال محسوب می‌شود. آخرین شاهکار اخلاقی او زمانی بود که بنا‌به درخواست یکی از هواداران رئال‌مادرید پا برهنه شد. ماجرا از این قرار است که یکی از هواداران از خامس درخواست می‌کند کفش‌هایش را به‌عنوان یادگاری به او بدهد و خامس هم خیلی راحت قبول می‌کند. او کفش‌هایش را درمی‌آورد و بدون کفش پابرهنه در خیابان راه می‌رود! البته این برای نخستین بار نیست که مهاجم 24 ساله کلمبیایی اینچنین از خود فروتنی و ادب نشان می‌دهد. او با هواداران رئال‌مادرید ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان نزد آنهاست. به‌عقیده بسیاری، کریستیانو رونالدو اگر همانند خامس اینچنین با اخلاق بود هم اکنون محبوبیتی خیلی بیشتر از آنچه دارد برای خود می‌دید. با این حال این کلمبیایی گلزن از لحاظ محبوبیت به پای کریس رونالدو نمی‌رسد و این کاملا طبیعی است، اما شگفت آن که در همین یک سال از بسیاری از بازیکنان رئال از جمله سرخیو راموس از لحاظ محبوبیت سبقت گرفته است.

پیش به سوی اسطوره شدن

خامس رودریگوئز و فوتبالش در رئال‌مادرید به کجا خواهد رسید. واقعیت این است که این مهاجم کلمبیایی هنوز هم زیر سایه رونالدو، بیل و بنزما قرار دارد. مهم‌ترین دلیل برای زیر سایه بودن خامس مصدومیت‌های متوالی وی است. با این حال او هر زمان برای رئال‌مادرید به میدان رفته ستاره درخشانی بوده یا حداقل نمایش خوبی از خود به جای گذاشته است. رودریگوئز در ادامه راه خود را هموارتر خواهد کرد و توانایی این را دارد که به یکی از اسطوره‌های رئال‌مادرید تبدیل شود، البته این هدف بسیار بزرگ خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شود برای این ستاره کلمبیایی زمانبر است. در واقع آن‌قدر رونالدو و درخشش هایش در رئال‌مادرید همه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند که کمتر بازیکنی می‌تواند به اسطوره بودن فکر کند. خامس با پشت سر گذاشتن مصدومیت‌های پیاپی خود و همچنین ادامه روند کنونی می‌تواند قدم در راه اسطوره بودن بگذارد، راهی بسیار طولانی، اما خامس از همین حالا نشان داده است می‌تواند به این هدف بسیار بزرگ برسد.

منبع: اسپورتولوژی

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها