بیشترین تلفات حادثه منا متعلق به ایرانی ها و مصری ها

تاکنون 131 نفر از حجاج ایرانی جان باخته اند

انتشار آمار قربانیان حادثه دردناک روز گذشته در منا از سوی برخی منابع خبری حاکی از این است که بیشترین آمار جان باختگان مربوط به ایران و سپس مصر است.
کد خبر: ۸۳۸۹۱۵
تاکنون  131 نفر از حجاج ایرانی جان باخته اند

در پی حادثه دردناک روز گذشته در منا که به جان باختن بیش از یک هزار نفر از زائران خانه خدا منجر شد، آمار برخی منابع خبری حاکی از این است که تا کنون بیشترین قربانیان از ایران و مصر هستند.

به گفته «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت در حادثه رمی جمرات در منا 131 نفر از حجاج ایرانی جان باخته و 60 نیز مجروح شدند.

مصر: هشت کشته و 30 مجروح

به نوشته روزنامه المصریون، «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: در حادثه روز گذشته رمی جمرات هشت حاجی مصری جان باخته و 30 نفر نیز مجروح شدند.

«سید ماهر» رئیس اجرایی هیئت زائران مصر پیش از این اعلام کرده بود که در حادثه منا فقط 30 حاجی مصری مجروح شده اند.

وزارت اوقاف مصر ضمن اعلام نام اتباع این کشور که روز گذشته در منا جان باختند، اعلام کرد احتمال افزایش آمار تلفات این حادثه وجود دارد.

منابع خبری ترکیه نیز ازجان باختن چهار زائر ترک خبر دادند.

روزنامه الخبر الجزائر نیز نوشت: سه حاجی الجزائری در حادثه منی جان خود را از دست دادند.

برخی منابع خبری عرب زبان از جمله روزنامه الحیات عربستان و روزنامه البیان چاپ امارات متحده عربی نیز اعلام کردند که «بلال» زائر خانه خدا از بنگال با اعلام فوت همسرش گفت که شاهد بود وی در لحظات آخر شهادتین را به زبان آورده و جان باخت.

اما بعثه حج وابسته به مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان نیز اعلام کرد که حال تمام حجاج این کشور خوب است و تا کنون هیچ مورد مربوط به فوت و یا مجروح شدن آنان گزارش نشده است.

وزارت بهداشت کویت نیز حال تمام زائران این کشور را خوب اعلام کرد.

منابع خبری تونسی نیز اعلام کردند که «فیصل الحفیان» معاون رئیس جمهور و معاون رئیس هیت رسمی حجاج این کشور با اشاره به اینکه اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت حجاج این کشور دریافت نشده است تاکید کرد تا کنون هیچ گونه مورد فوت یا مجروح شدن از اتباع این کشور گزارش نشده است.

آمار رسمی عربستان حاکی از این است که تعداد حجاج امسال به یک میلیون و 952 هزار و 817 نفر رسید که از این تعداد یک میلیون 384هزار و 941 نفر از خارج عربستان هستند.

بر اساس آمار موجود سال گذشته تعداد حجاج سال گذشته دو میلیون و 852 هزار و 38 نفر رسید.

بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی روز گذشته در مراسم رمی جمرات در منا 717 نفر کشته و 863 نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این نیز بر اثر سقوط جرثقیل در مکه مکرمه، 107 نفر کشته و 238 نفر دیگر مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها