جام جم ورزشی: تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت و حریفش را شکست داد تا گام نخستش در این مسابقات را محکم بردارد.
کد خبر: ۸۳۸۷۲۶
بسکتبالیست های ایران گام اول را محکم برداشتند

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم ملی بسکتبال ایران دقایقی پیش در نخستین مسابقه خود در جام ملت های آسیا 86 بر 48 ژاپن را شکست داد.

برای این مسابقه درک بائرمن، سرمربی تیم ملی ترکیب، مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به میدان فرستاد.

بائرمن از ابتدای مسابقه بازیکنان را به صورت چرخشی وارد میدان می‌کرد و از تمام بازیکنان خود استفاده کرد.

دو تیم تا امتیاز 8 پایاپای پیش رفتند و برابر بودند، اما ملی پوشان کشورمان با تلسط بر بازی توانستند اختلاف خود را آغاز کنند و 15 یز 11 به برتری برسند. محمد حسن زاده که نخستین حضور خود در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند در پست 5 جنگنده نشان داده و در ریباندها بسیار خوب کار کرد.

در کوارتر دوم نیز برنامه بائرمن استفاده چرخشی از بازیکنان بود. ملی پوشان کشورمان در این کوارتر روند خوب خود را ادامه دادند و هر لحظه اختلاف را بیشتر کردند. در 4 دذقیقه پایانی که حساب کار 27 بر 20 بود، ژاپنی‌ها برنامه خاصی نداشتند و بیشتر روی به حرکات انفرادی آورده بودند. حساب کار 34 بر 22 بود که سه امتیاز زیبای داورپناه کار حریف را در نیمه اول یک سره کرد تا بازی 37 بر 22 به پایان برسد.

در ثانیه آخر بازی سجاد مشایخی مرتکیب خطا شد که داور سوت پایان بازی را زد و این موضوع باعث اعتراض سرمربی ژاپنی‌ها شد و او معتق بود باید شاگردانش پرتاب داشته باشند، اما داور مسابقه به او تذکر داد که به کنار نیمکت برود.

ژاپنی‌ها در نیمه دوم و کوارتر سوم هم حرفی برای گفتن نداشتند و تمام بازیکنان ایران در دفاع و حمله به خوبی کار می‌کردند. حامد حدادی بیشتر دقایق این کوارتر را از روی نیمکت دنبال کرد و حسن‌زاده بازی کرد و بهنام یخچالی هم برای نخستیبن بار در این کوارتر وارد میدان شد.

کوارتر سوم با حساب 21 بر 14 به سود ایران خاتمه یافت.

در کوارتر چهارم ایران با ترکیب یخچالی، جمشیدی، داورپناه، ساهاکیان و حسن‌زاده وارد میدان شد. دفاع خوب بازیکنان ایران اجازه حرکت به ژاپنی‌ها در زیر حلقه نمی‌داد.

7 دقیقه مانده بود که حامد آفاق به میدان آمد، اما در صحنه‌ای پس از برخورد با بازیکن حریف دچار مصدومیت جزئی شد و به بیرون رفت. در یک کار ترکیبی و پاس یخچالی به ساهاکیان و پرتاب 3 امتیازی زیبای او حساب کار را 66 بر 42 کرد.

هرچه از بازی می‌گذشت اختلاف امتیاز به سود ایران بیشتر می‌شد و بائرمن از کاردوست نیز در ترکیب استفاه کرد. در ادامه کار پرتاب سه امتیازی یخچالی هم وارد میدان شد تا امتیاز ایران به 69 برسد.

جواد داوری هم با نطر بائرمن به عنوان دوازدهمین بازیکنی بود که در این مسابقه به میدان آمد. بلندقامتان کشورمان که اقتدار خود را در این مسابقه نشان داده بودند در پایان موفق شدند 86 بر 48 به برتری برسند.

تیم ملی کشورمان در بازی دوم خود فردا ساعت 7 و 15 دقیقه به مصاف هند می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها