بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­­های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای تهران در تمامی روزهای هفته گذشته (21 تا 27 شهریور) در شرایط سالم قرار داشته است.
کد خبر: ۸۳۷۹۵۰
تهران یک هفته، نفس کشید

مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی این شرکت گفت: «میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون اندازه گیری شده در ایستگاه ­های سنجش آلودگی هوای تهران و پارامترهای هواشناسی (سرعت و جهت باد، رطوبت نسبی و عمق میدان دید) طی هفته گذشته در ایستگاه مهرآباد نشان می­دهد، ورود سامانه هوای ناپایدار جوی و موج هوای سرد همراه با سامانه بارشی (طی اواخر هفته)، کیفیت هوای تهران را تحت تأثیر قرار داده است».

به گفته وی، همان‌گونه که در نمودار تغییرات غلظت آلاینده­های ذرات معلق همراه با تغییرات پارامترهای جوی نمایان است، تقریباً در تمامی روزهای هفته گذشته شاهد افزایش سرعت باد و به دنبال آن افزایش غلظت ذرات معلق بویژه PM10 در ساعات پایانی روز بوده­ایم و این افزایش غلظت رابطه معکوس با عمق میدان دید داشته است.

وی در گفتگو با فارس ادامه داد: در بعد از ظهر روز دوشنبه و چهارشنبه، همراه با افزایش سرعت باد (بیش از 7 متر بر ثانیه) و وقوع پدیده گرد و خاک کوتاه مدت، عمق میدان دید به کمتر از 4000 متر رسیده است، جهت باد در زمان افزایش غلظت آلاینده­ ها متفاوت بوده، ولی به‌طور کلی از سوی جنوب شرق وزیده است. با این وجود شرایط ناپایدار جوی، افزایش کوتاه مدت غلظت آلاینده ­ها را جبران نموده و شرایط کیفیت هوا در تمامی روزهای هفته گذشته به بیش از حد مجاز نرسیده است.

بر اساس گزارش واحد پایش و پیش بینی، از چهارشنبه تا پایان هفته بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری­های همرفتی، رشد ابرهای جوششی، بارش نسبتاً شدید باران (بویژه در روز جمعه) رطوبت نسبی به بیش از 70% افزایش یافته و در ساعات بارانی شاهد کاهش شدید غلظت آلاینده ها بوده ایم.

اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها