شورای فنی کشتی فرنگی امروز درباره نتایج ضعیف تیم ملی تصمیم می‌گیرد

اتوبان خادم- بنا دوطرفه می‌شود؟

واکنش رئیس فدراسیون کشتی به بازگشت محمد بنا

خادم: دیپلماسی ورزشی در ایران وجود ندارد

رسول خادم از رئیس‌جمهور درخواست کرد در دیپلماسی ورزشی و کسب کرسی‌های بین‌المللی، به ورزش ملی ایران کمک کند.
کد خبر: ۸۳۶۹۸۱

رئیس فدراسیون کشتی که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود با اشاره به ضعف‌های بخش بین‌الملل ورزش ایران در گسترش روابط با مجامع بین‌المللی، گفت: متاسفانه بخش بین‌الملل ورزش ایران فقط به کار ترجمه می‌پردازد و اگر کسی بتواند به مجمع بین‌المللی ورزش راه پیدا کند، عملا براساس فعالیت‌های خودش بوده است.

فدراسیون کشتی به لحاظ برنامه‌ها و اقداماتی که در جهت توسعه کشتی در دنیا انجام داده است، از دید اتحادیه کشتی رتبه اول دنیا را در اختیار دارد، اما وقتی می‌خواهند پست‌ها را میان کشورها تقسیم کنند به‌صورت مستقیم با روسای ‌جمهور کشورها مذاکره می‌کنند و حمایت سران سیاسی کشورها در این امر بسیار تاثیرگذار است.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این‌که دیپلماسی ورزش در ایران وجود ندارد، خاطر‌نشان کرد: این حس در مدیران سیاسی در چند دهه گذشته وجود نداشت که بخواهند از کسب کرسی‌های بین‌المللی در ورزش‌های ایران حمایت کنند و عملا روسای فدراسیون‌ها هستند که درگیر این موضوعات هستند که به هیچ‌وجه کافی نیست چون هیچ حمایت سیاسی در بخش بین‌الملل نداریم.

وی در ادامه با بیان این که رئیس اتحادیه جهانی کشتی در سفر به هر کشوری با روسای رئیس‌جمهور آنها هم دیداری می‌کند، خاطر‌نشان کرد: لالوویچ تاکنون دو بار به ایران آمده و ما هر دو بار از رئیس‌جمهور برای ملاقات با او وقت گرفته‌ایم، اما هر دو بار این وقت‌ها بر هم خورد و ملاقاتی صورت نگرفت.

خادم در ادامه درباره عدم کسب مدال طلا توسط کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی، گفت: تنها کشتی‌گیر‌ ما که موقعیت کسب طلا داشت حسن رحیمی بود چرا که از هشت وزن شش کشتی‌گیر ما برای اولین بار در این ر‌قا‌بت‌ها حاضر می‌شدند و ما این انتظار را نداشتیم که به مدال طلا برسند.

خادم در ادامه این گفت‌و‌گو درباره نتایج فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی نیز، ا‌ضافه‌ کرد‌: کشتی فرنگی و آزاد از دید فدراسیون یکی است و باید بگویم که در کشتی فرنگی ما بهترین تیم را در اختیار داریم، اما نتیجه‌ دلخواه مردم در آمریکا به دست نیامد. تیم فرنگی مجموعه‌ای از کشتی‌گیر‌ان با تجربه و صاحب مدال و تعدادی جوان است که ترکیب خوبی تشکیل داده‌اند، اما در آمریکا یک‌سری اتفاقات و اشتبا‌هات از سوی کشتی‌گیر‌ان باتجربه رخ داد. به نظر من کادرفنی تیم ‌ملی تعامل نزدیکی با کشتی‌گیر‌ان نداشت. رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به این که دستمان برای تغییر و تحولات در کادرفنی تیم ‌ملی فرنگی باز نیست، گفت: کشتی فرنگی مانند کشتی آزاد نیست و فراگیری آن در کشور محدود است و تعداد مربیان و کشتی‌گیر‌ان فرنگی کم است. به همین دلیل دستمان آن‌قدر باز نیست که بخواهیم دست به انتخاب بزنیم. سرمربی فعلی فرنگی همان کسی است که تیمش پارسال قهرمان جهان شد.

خادم درباره محمد بنا برای آمدن به تیم ‌ملی فرنگی، گفت: محمد بنا، سرمایه بزرگ کشتی ایران است و فرد با تجربه و پخته‌ای است، اما بعد از مدتی کار کردن تشخیص داده است که از تیم برود. گاهی ما همکاری داریم که از 100 نمره 100 را دارد، اما هر روز امکان دارد سر کار نیاید و کل فضا را بر هم بزند. آن زمان تشخیص می‌دهیم که با همکاری که نمره‌اش 50 است کار را ادامه دهیم تا این مشکلات به وجود نیاید. رئیس فدراسیون کشتی در پایان با تشکر از صدا و سیما به خاطر پخش زنده مسابقات جهانی کشتی، گفت: این اقدام باعث شد مردم در تمامی لحظات در کنار کشتی‌گیر‌ان باشند و این بزرگ‌ترین دستاورد ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها