اهدای اعضای بدن دختر جوان که به‌دلیل مسمومیت دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند زندگی جدیدی بخشید.
کد خبر: ۸۳۶۲۱۹
دختر دانشجو به بیماران زندگی بخشید

به گزارش جام‌جم، مرد میانسال با چشمان اشکبار و دست‌های لرزان وارد شعبه شد. آقای قاضی، دختر جوانم مرگ مغزی شده و بنا به خواست خودش می‌خواهیم اعضای بدنش را اهدا کنیم. مسئولان بیمارستان اعلام کردند برای انجام عمل اهدا نیاز به مجوز قضایی است.

پدر داغدار در مورد علت مرگ مغزی دخترش گفت: از کجا بگویم، از سختی‌هایی که در این مدت کشیدم؟ من ساکن شهرستان دماوند هستم. دخترم نسرین دانشجو و درسخوان بود. او 13 شهریور امسال دچار مسمومیت دارویی شدید و حالش خراب شد. او را به بیمارستانی در دماوند بردیم که مسئولان آنجا ادعا کردند کاری از دست آنها برنمی‌آید و دخترم هرچه زودتر باید به تهران منتقل شود. تا صبح منتظر آمبولانس بودیم تا این که بالاخره آمبولانس آمد و دخترم را به بیمارستانی خصوصی در تهران منتقل کرد. هرچه به راننده گفتم او را به بیمارستان دولتی ببریم ادعا کرد هیچ بیمارستان دولتی‌ای پذیرش نمی‌دهد. چند روزی دخترم در بیمارستان بستری بود که مسئولان بیمارستان تقاضای 18 میلیون تومان پول کردند. من کارگر ساده هستم و چنین پولی نداشتم که به آنها بدهم. سرانجام بعد از یک هفته توانستیم از بیمارستان امام خمینی(ره) پذیرش بگیریم. قصد انتقال دختر 23 ساله‌ام را داشتیم که مسئولان بیمارستان اعلام کردند تا پول آنها را ندهیم اجازه انتقال نمی‌دهند. با خواهش و التماس، بیمارستان قبول کرد با دریافت 15 میلیون تومان دخترم را به بیمارستان امام خمینی(ره) ببریم. این تازه اول مشکلاتم بود و با هر بدبختی‌ای که بود توانستم با قرض از فامیل و دوستان 15 میلیون تومان را فراهم کنم. روز دوشنبه پزشکان پس از معاینه نسرین اعلام کردند او مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به زنده ماندنش نیست. این در حالی است که اگر او همان شب به تهران منتقل می‌شد، احتمال زنده‌ماندنش خیلی زیاد بود.

این پدر ادامه داد: نسرین دختر مهربانی بود و چند سال قبل خودش برگه اهدای عضو را پر کرده بود. همیشه به ما تاکید داشت اگر دچار مرگ مغزی شد اعضایش را اهدا کنیم. ما هم با این کار خداپسندانه می‌خواهیم به وصیتش عمل کنیم تا روح دخترم در آرامش باشد. من از گیرندگان عضو هم هیچ پولی نخواستم. با این کار نسرین همیشه زنده است و نامش ماندگار می‌ماند.

با موافقت پدر دختر جوان و دستور قضایی، عصر دیروز عمل پیوند عضو انجام شد و اعضای بدن نسرین به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
بیتا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
خسته نباشی اقای ... دختر مظلوم به علت نپذیرفتن بیمارستان باید بمیره اگه دختر خودت باشه بیمارستان لندن خصوصی میگیری ننگ بر ما
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
بازم جای تاسف مملكتی كه دارای منابع و ثروت عظیم ملی هستش ببین به كجا رسیدم كه به مردمان این مرز و بوم همچین رفتاری می شه اما واسه خود شیرینی مردمان عراق فلسطین سوریه لبنان از اون ور دنیا میاریم اینجا كه رایگان درمان بشن .
یا مهدی ... به دادمون برس واقعا همچین ضللم هایی خیلی به ادم فشار میاره دلم مرگ می خواد .
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
... بر مسئولین ب... و بی تفاوت در برابر جون مردم
ارمان
Armenia
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
اقایی كه یك میلیون پوند هزینه پزشكی میكنی برای بچه دار شدنت از پول این دختر هم بوده اون یكی میلیون پوند پس انشاءالله ... و نسیب داعش بشی
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
خدابیامرزش... مسولین ك اغلبشون به فكر منافع خودشون هستن
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
اگر اقا زاده بود چه غوغایی كه به پا نمی شد بجای امبولانس از هلیكوبتر استفاده می شد كجا تشریف دارن اقای وزیر !!!جواب مردم ستمدیده و مستضعف را بدهند معاونت درمان وزارت باید پاسخگو باشد ؟؟
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
پس غیرتتون كجا رفته این ...
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
۰
۰
برید خشت طلا بسازید بفرستید عتبات بخدا سخت جان می دهند مسوولین بی كفایت وقتی ب درد اون كارگر دچار شدند، راستی چقدر بدبختیم
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
۰
۰
علی: خدا جزای راننده امبولانس ...را بدهد كه بعضی انها دلالان بیمارستان های خصوصی شده اند و بعضی از آنها شرایط روحی مردم در اینمواقع سو استفاده می كنند

نیازمندی ها