خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای) روز شنبه در گزارشی راه اندازی دوباره بزرگترین رآکتور هسته ای این کشور را تایید کرد.
کد خبر: ۸۳۵۹۹۱
کره شمالی بزرگترین رآکتور هسته ای خود را راه اندازی کرد

براساس این گزارش، دولت کره شمالی روزدوشنبه به مناسبت سالگرد تشکیل دولت و حزب کارگر این کشور فعالیت بزرگترین رآکتور هسته ای کشور موسوم به یانگ بیان را از سر گرفته است.

به گزارش ایرنا،اگرچه دولت کره شمالی بر اساس برنامه موسوم به «کمک در قبال خلع سلاح» فعالیت این رآکتور در نیروگاه یانگ بیان را در ژوئیه سال ۲۰۰۷ تعطیل کرده بود، اما سال گذشته، پس از انجام سومین آزمایش هسته ای که به جنگ لفظی با آمریکا و تشدید تحریم های سازمان ملل نیز منجر شد، اعلام کرد که بار دیگر این تاسیسات هسته ای بسیار پیشرفته را راه اندازی می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (ای ای ایی ای) هفته گذشته مطابق با تصاویر ماهواره ای از افزایش فعالیت های این نیروگاه ۵ مگاواتی که سالانه ۶ کیلوگرم پلوتونیوم برای ساخت سلاح هسته ای تولید می کند، خبر داد و پیونگ یانگ نیز آن را تکذیب کرد.

کی سی ان ای امروز اعلام کرد که این نیروگاه از دیروز فعالیت خود را با تمام ظرفیت آغاز کرد تا بتواند کمیت و کیفیت سلاح های اتمی کره شمالی را ارتقا دهد.

بر اساس این گزارش، کره شمالی به تازگی اعلام کرد که وسیله ای را ساخته است که به کمک آن می تواند سلاح اتمی خود را روی موشک سوار کند، اما آمریکا و برخی کارشناسان درباره اینکه پیونگ یانگ به چنین حدی از فناوری رسیده باشد، ابراز تردید کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها