شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز شنبه اعلام کرد که «پیونگ یانگ» خود را برای پرتاب آزمایشی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما همزمان با اجرای یک آزمایش هسته ای در زیرزمین آماده کرده است.این موشک بخش هایی از خاک آمریکا چون آلاسکا، هاوایی و شهر لس آنجلس را در تیررس دارد.
کد خبر: ۶۷۰۱۸۹
آمریکا در تیررس موشک بالستیک کره شمالی است

به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه تلویزیونی آمریکایی، پایگاه اطلاع رسانی «38north.org» که از نزدیک فعالیت های کره شمالی را زیر نظر دارد، می گوید به استناد تصاویر ماهواره ای، کره شمالی در تاسیسات خود موتور موشک بالستیک آزمایش کرده است و احتمال دارد پرتاب آزمایشی موشک «کی.ان - او ایت» را مد نظر داشته باشد.

بر اساس این گزارش، پرسشی که مطرح می شود، زمان و مکان آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی است.

سی ان ان قابلیت جابجایی این موشک را از دلایل نگرانی مقامات آمریکا دانست و افزود: با توجه به قابلیت موشک «کی.ان. - او ایت» ماهواره های جاسوسی آمریکا امکان ردیابی و شناسایی آن را پیش از پرتاب نخواهند داشت.

«ویکتور چا» Victor Cha از مرکز مطالعات بین المللی راهبردی به سی.ان.ان گفت: این موشک بردی برابر با شش هزار مایل دارد و بخش هایی از خاک آمریکا چون آلاسکا، هاوایی و شهر لس آنجلس را در تیررس دارد.

سی.ان.ان افزود: کارشناسان با تحلیل تصاویری ماهواره ای مربوط به تحرکات ترابری در سایت های کره شمالی، گفته اند که آزمایش موتور موشک در دو هفته اخیر صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، واشنگتن اعلام کرد برای ارزیابی میزان پیشرفت توان هسته ای پیونگ یانگ و یا برخورداری آن از قابلیت کوچک سازی عملیات انفجار هسته ای در راستای ساخت کلاهک هسته ای قابل نصب روی موشک ها، هر گونه آزمایش هسته ای جدید کره شمالی را تحت نظر خواهد گرفت.

به گزارش سی ان ان، تصاویر ماهواره ای ثبت شده، تازه ترین تحرکات و فعالیت های کره شمالی را در محل سکوی پرتاب Tongchang-ri در نزدیکی مرز غربی کره شمالی با چین و سایت آزمایش هسته ای Punggye-ri واقع در شمال غرب آن کشور نشان داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها