امیر منطقه مکه مکرمه در اظهاراتی عجیب مدعی شد که هیچ کس مانند آل سعود توانایی اداره و برگزاری مراسم حج را ندارد.
کد خبر: ۸۳۵۰۸۳
سخنان عجیب مقام سعودی در باره اداره مکه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد الفیصل" در اظهاراتی تلویزیونی گفت: "در دنیا هیچ کسی وجود ندارد که در تجربه برگزاری مراسم حج، از ما برتری داشته باشد".

این اظهارات خالد الفیصل پس از فاجعه مرگبار سقوط یک جرثقیل غولپیکر در مکه مکرمه مطرح می شود.

در این حادثه 107 نفر از حجاج کشته و 238 نفر دیگر مجروح شدند.

پیش از این نیز چندین حادثه مرگبار در موسم حج در مکه مکرمه روی داده است، که در برخی از این حوادث صدها نفر از حجاج جان خود را از دست داده‌اند.

روایت هادی خامنه ای از تلاش اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات

سید هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ( ره) گفت رویکرد اصلاح طلبان حضور حداکثری در انتخابات آتی است و برای افزایش وفاق ملی، نشست هایی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای نگهبان داشته اند.

به گزارش ایرنا، مدیرپژوهشکده تاریخ اسلام در دیدارمدیران رسانه و دانشجویان به پرسش هایی در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس و خبرگان، موضوع رد صلاحیت ها، تفسیر اصلاح طلبان از حق الناس، آسیب شناسی جریان اصلاحات و نقش زنان و جایگاه آنها در لیستهای انتخاباتی پاسخ داد.

خامنه ای در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف اصلاح طلبان در شهرستان ها برای ارائه یک فهرست واحد گفت: اصلاح طلبان در شهرستان ها اختلاف نظر ندارند.ه من با شهرستان ها ارتباط دارم نه تنها در اغلب شهرستان ها اصلاح طلبان دچار اختلاف و چند دستگی نیستند حتی می توانم ادعا کنم که در برخی مناطق به یک لیست مشترک رسیده اند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) در خصوص فعالیت های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای شرکت در انتخابات گفت: جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در همه استان ها برگزار می شود. البته برگزاری جلسات شورای هماهنگی فقط مخصوص سال انتخابات نیست.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ای که ما اکنون با نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می شناسیم نزدیک به 30 سال و یا حتی بیشتر است که مرتب جلسات اش با نام ها و عناوین مختلف تشکیل شده است. اوایل انقلاب تا قبل از دوم خرداد این مجموعه با نام شورای هماهنگی خط امام (ره) فعالیت می کرد. بعد از دوم خرداد 76 این مجموعه با نام شورای هماهنگی دوم خرداد فعالیت خود را ادامه داد. بعد از مدتی اعضای شورا تصمیم گرفتند به جای استفاده از دوم خرداد که یک روز در تقویم و تاریخ است از نام شورای هماهنگی اصلاحات استفاده کنند. از آن سال اعضا و گروه های حاضر در جریان اصلاحات تحت این نام دور همدیگر جمع می شوند.

ابوبکر البغدادی شایسته خلافت نیست

با تشدید اختلافات میان گروه های تروریستی ، ایمن الظواهری ،سرکرده القاعده با حمله به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش گفت : ما او را فردی شایسته برای خلافت نمی دانیم .

به گزارش خبرگزاری عراقی مستقل (وکالة الصحافه المستقلة )، ایمن الظواهری در پیامی صوتی با حمله به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش گفت : البغدادی شایسته خلافت نیست .

الظواهری در ادامه افزود: البغدادی با حمایت برخی افراد ناشناس و از طریق زور و انفجار خودروهای بمب گذاری شده به جای ترغیب مردم و دادن حق انتخاب به آن ها ، خود را خلیفه معرفی می کند و اقدام به تشکیل چیزی کرده که آن را دولت اسلامی می داند.

الظواهری سرکرده سازمان تروریستی القاعده با انتقاد شدید از سرکرده گروهک تروریستی داعش گفت: در حالی که غزه به وسیله بمب های اسراییلی به آتش کشیده می شود و می سوزد ، ابوبکر البغدادی هیچ گونه حمایتی از مردم فلسطین و حتی به صورت لفظی و زبانی نکرده است ، تمام هم و غم و فکر و ذکر او در این روزها این است که همه نسبت به او ابراز وفاداری کنند و او را خلیفه بخوانند ،بدون اینکه نظر آن ها را جویا شود .

الظواهری در ادامه فعالیت های البغدادی را باعث ایجاد فتنه در میان گروهی دانست که وی آن ها را مجاهدان خواند و تاکید کرد بر اساس ادله شرعی و تاریخی و مستندات موجود، البغدادی لیاقت خلیفه بودن را ندارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها