به گزارش جام جم آنلاین، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در مرداد ماه امسال با رشد 9.4 درصدی از76 هزارو955 دستگاه درمرداد ماه 1393 به 84 هزار و 161 دستگاه افزایش یافته است.
مرداد ماه امسال تولید انواع سواری با رشد 17 درصدی از65 هزار و 478 دستگاه در مرداد ماه 1393 به 76 هزار و 634 دستگاه افزایش یافت.
تحلیلگران بازار خودرو براین باورند که وضعیت تولید انواع خودرو در شهریورماه با این وجود، نسبت به ماه مرداد و تیرماه امسال منفی خواهد شد.
«سعید لیلاز» تحلیلگر بازار خودرو درگفت وگو با جام جم آنلاین درباره وضعیت تولید خودرو در ماههای آینده گفت : با توجه به کاهش تقاضای خرید ، تولید خودرو ازاین وضعیت به شدت متاثر شده است و پیش بینی می شود میزان تولید خودرو درشهریورماه نسبت به دوماه گذشته منفی شود.
عملکرد تولید امسال معادل سال 93 خواهد بود
وی درباره تاثیر گذاری کمپین نخریدن خودروی ایرانی بربازار فروش خودرو گفت :این کمپین و موضوعات روانی بازار شاید 10درصد برکاهش تقاضا تاثیرداشته باشد اما مهمترین دلیل کاهش تقاضا نبود قدرت کافی خرید است.
به گفته این اقتصاددان، با توجه به کاهش میزان تولید پیش بینی می شود مجموع تولید خودرو کشوردرسال 94 به حدود میزان عملکرد سال 93 برسد و با توجه به شرایط بازار برنامه افزایش تولید از سوی خودروسازان لغو وبرنامه ثبات تولید جایگزین آن شده است.
لیلاز در ادامه گفت: اگر در نیمه اول امسال تولید خودرو 9 درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته رشد داشته باشد پیش بینی می شود که در نیمه دوم امسال آمار تولید خودرو به همین میزان نسبت به نیمه دوم سال گذشته کاهش داشته باشد که در مجموع تولید خودرو در سال 94 معادل با تولید سال 93 یا با حدود 10 درصد افزایش خواهد بود.
ورود خودرو سازان زودتر ازسال96 اتفاق نمی افتد
این تحلیلگربازار در پاسخ به این سوال که آیا در نیمه دوم سال نشانه ای ازافزایش تقاضا برای خودرو پیش بینی می شود، گفت: اگر وضعیت رکود دراین حد باقی بماند پیش بینی می شود از اواخر فصل پاییز تقاضا برای خرید خودرو احیاء شود چرا که اقتصاد ایران در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.
«لیلاز» همچنین در مورد ورود خودرو سازان خارجی به بازار و انتظار مردم نسبت به آینده قیمت ها گفت : به طور قطع ورود خودروسازان خارجی به کشور زودتر از اواخر سال 95 و اوایل 96 اتفاق نخواهد افتاد بنابراین این انتظاردر خریداران که قیمت خودرو به دلیل ورود خودروسازان خارجی کاهش خواهد یافت حداقل تا آن زمان رخ نخواهد داد.
به گفته وی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، خودروسازان باید با تبدیل دارایی ها غیر مولد خود به دارایی های مولد و کاهش هزینه های تجاری و جاری و بهبود کیفیت تلاش کنند در حین ثابت نگه داشتن قیمت وضعیت تولید را بهبود بخشند.
جام جم آنلاین - سیما رادمنش
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم:
دشمن كسی بود كه تفرقه انداخت و حكومت كرد
الان خوبیش اینه ملت میدونن قدرت اصلی خودشونن به امید روزای بهتر كه توش بنجلای ایران خودرو و سایپا نباشن
خودروی صفر تا وقتی كه قیمت 4 برار باشه و كیفین 1 هشتم نمیخریم!
پیشنهاد میكنم آخر مقال بگید كدوم كارشناسی این رو گفته كه شما هم چشم و گوش بسته چاپ كردید ؟ چقدر گرفتید برا این مقاله؟ اگر این طور نیست نویسنده این مقاله را اخراج كنید!