سعید لیلاز در گفت وگو با جام جم آنلاین:

تقاضای خرید خودرو از اواخر پاییز احیاء می شود

آمار رسمی منتشر شده درحالی نشان از افزایش تولید خودرو در مرداد ماه امسال می دهد که به گفته کارشناسان به دلیل رکود در بازار، میزان تولید خودرو در شهریور ماه به شدت رو به کاهش گذاشته است.با این حال تحلیلگران بازار امیدوارند بازار تقاضای خودرو از اواخر فصل پاییز در پی بهبود شرایط اقتصادی کشور در نیمه دوم امسال مجددا احیاء شود.
کد خبر: ۸۳۴۶۴۵
تقاضای خرید خودرو از اواخر پاییز احیاء می شود

به گزارش جام جم آنلاین، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در مرداد ‌ماه امسال با رشد 9.4 درصدی از76 هزارو955 دستگاه درمرداد‌ ماه 1393 به 84 هزار و 161 دستگاه افزایش یافته است.

مرداد ‌ماه امسال تولید انواع سواری با رشد 17 درصدی از65 هزار و 478 دستگاه در مرداد ‌ماه 1393 به 76 هزار و 634 دستگاه افزایش یافت.

تحلیلگران بازار خودرو براین باورند که وضعیت تولید انواع خودرو در شهریورماه با این وجود، نسبت به ماه مرداد و تیرماه امسال منفی خواهد شد.

«سعید لیلاز» تحلیلگر بازار خودرو درگفت وگو با جام جم آنلاین درباره وضعیت تولید خودرو در ماههای آینده گفت : با توجه به کاهش تقاضای خرید ، تولید خودرو ازاین وضعیت به شدت متاثر شده است و پیش بینی می شود میزان تولید خودرو درشهریورماه نسبت به دوماه گذشته منفی شود.

عملکرد تولید امسال معادل سال 93 خواهد بود

وی درباره تاثیر گذاری کمپین نخریدن خودروی ایرانی بربازار فروش خودرو گفت :این کمپین و موضوعات روانی بازار شاید 10درصد برکاهش تقاضا تاثیرداشته باشد اما مهمترین دلیل کاهش تقاضا نبود قدرت کافی خرید است.

به گفته این اقتصاددان، با توجه به کاهش میزان تولید پیش بینی می شود مجموع تولید خودرو کشوردرسال 94 به حدود میزان عملکرد سال 93 برسد و با توجه به شرایط بازار برنامه افزایش تولید از سوی خودروسازان لغو وبرنامه ثبات تولید جایگزین آن شده است.

لیلاز در ادامه گفت: اگر در نیمه اول امسال تولید خودرو 9 درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته رشد داشته باشد پیش بینی می شود که در نیمه دوم امسال آمار تولید خودرو به همین میزان نسبت به نیمه دوم سال گذشته کاهش داشته باشد که در مجموع تولید خودرو در سال 94 معادل با تولید سال 93 یا با حدود 10 درصد افزایش خواهد بود.

ورود خودرو سازان زودتر ازسال96 اتفاق نمی افتد

این تحلیلگربازار در پاسخ به این سوال که آیا در نیمه دوم سال نشانه ای ازافزایش تقاضا برای خودرو پیش بینی می شود، گفت: اگر وضعیت رکود دراین حد باقی بماند پیش بینی می شود از اواخر فصل پاییز تقاضا برای خرید خودرو احیاء شود چرا که اقتصاد ایران در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

«لیلاز» همچنین در مورد ورود خودرو سازان خارجی به بازار و انتظار مردم نسبت به آینده قیمت ها گفت : به طور قطع ورود خودروسازان خارجی به کشور زودتر از اواخر سال 95 و اوایل 96 اتفاق نخواهد افتاد بنابراین این انتظاردر خریداران که قیمت خودرو به دلیل ورود خودروسازان خارجی کاهش خواهد یافت حداقل تا آن زمان رخ نخواهد داد.

به گفته وی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، خودروسازان باید با تبدیل دارایی ها غیر مولد خود به دارایی های مولد و کاهش هزینه های تجاری و جاری و بهبود کیفیت تلاش کنند در حین ثابت نگه داشتن قیمت وضعیت تولید را بهبود بخشند.

جام جم آنلاین - سیما رادمنش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
سیدامیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
.... تا كیفیت نره بالا نباید ملت بخرن
بسیجی حامی كمپین
Spain
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
تحلیلگران بازار نه- مافیای خودرو -رانت خوارانی كه با تبدیل پول ملت به ارزو بلوكه كردن در بانكهای خارجی -خرید و فروش ارز-سفته بازی --واردات خودروی لوكس-فروش خودروهایی كه تولید آنها متوقف شده اما صفر آنها توسط نمایندگان شركت در بنگاههاو دلالان خودرو با چندین برابر قیمت بفروش میرسید-كیفیت پایین - خدمات افتضاح -اهداپاداش های میلیاردی به هییت مدیره-اهداهرساله حواله خودرو به تمامی كاركنان -و هزاران امتیاز با پول ملت ضعیف .... اینبار با عزم ملی ...خودروسازی را در هم شكسته و درس عبرتی به آنها خواهیم داد كه در تاریخ ایران همچون حماسه های دیگر ثبت خواهد شد.
بازدید كننده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
عجب اخبار جهت داری :)) اصلنم تابلو نبود
دشمن كسی بود كه تفرقه انداخت و حكومت كرد
الان خوبیش اینه ملت میدونن قدرت اصلی خودشونن به امید روزای بهتر كه توش بنجلای ایران خودرو و سایپا نباشن
مرداب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
به همین خیال باشید.................................................................................درورد بر كسانی كه ماشین صفر نخریدن و نفرین بر كسانی كه ماشین صفر میخرن و خیانت به كمپین میكنن.البته پولدارا اینكارو میكنن.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
انتظار داریم رسانه جام جم طرف مردم را بگیرد نه خودرو ساز قاتل!
خودروی صفر تا وقتی كه قیمت 4 برار باشه و كیفین 1 هشتم نمیخریم!
پیشنهاد میكنم آخر مقال بگید كدوم كارشناسی این رو گفته كه شما هم چشم و گوش بسته چاپ كردید ؟ چقدر گرفتید برا این مقاله؟ اگر این طور نیست نویسنده این مقاله را اخراج كنید!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
۰
۰
خدا ... كه دو تا عزیزای منو كشتن. خدا ....
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
۰
۰
....سال سال همدلی و همزبانیست.پس ای ملت همدل و همزبان باشید

نیازمندی ها